2009. október 27. 09:46

A CNN első alkalommal csúszott az utolsó helyre az amerikai hírcsatornák népszerűségi rangsorában a főműsoridőben sugárzott programokat tekintve az októberi adatok szerint.

A 24 órás hírszolgáltatást bevezető, 1980-ban alapított CNN nézettsége elmaradt a vetélytárs Fox News, az MSNBC, valamint a HLN testvércsatorna mögött. Az atlantai központú hírcsatorna átlagos nézettsége a legfontosabb tévés időszakban a Nielsen médiakutató cég adatai szerint 202 ezer volt a 25-54 éves korosztályban. A Fox News végzett az élen, tetemes előnnyel, 689 ezer nézővel; az MSNBC és a HLN műsorait 250 ezren, illetve 221 ezren figyelték.

Az MSNBC szóvivője nagy eredménynek nevezte, hogy megverték a CNN-t főműsoridőben, abban az időszakban, amikor a kábeltévék a legnagyobb reklámbevételhez jutnak.

A CNN közleményében viszont azt hangsúlyozta, hogy a napi nézettsége jobb, mint az MSNBC-é és a HLN-é. Mint közölte, a CNN-nél évek óta az egész napi nézettséget tartják a fő szempontnak, nem csak a főműsoridős népszerűségre koncentrálnak. A CNN hangsúlyozta: a csatorna továbbra is a minőségi újságírást képviseli, és hírszolgáltatásuk jobb a többi csatornáénál, főműsoridőben is.

Ami a napi átlagos nézettséget illeti, a liberális beállítottságú CNN-t csak a nagy rivális konzervatív Fox News előzte meg; előbbi 486 ezres, utóbbi 1 millió 255 ezres nézőszámot ért el. Az MSNBC-t naponta átlagosan 359 ezren, a HLN-t 307 ezren nézték októberben.

A megállás nélkül híreket és kommentárokat szolgáltató kábeltévék legnézettebb műsora immár 107. hónapja a The O'Reilly Factor volt 3,4 milliós nézőszámmal. Az öt legnézettebb műsor mindegyike a Fox News csatorna programjában szerepel.

A CNN műsorai között az Anderson Cooper 360-t is megelőzték a rivális programok. Az este 7 és 11 között sugárzott négy CNN-programból három az utolsó helyen végzett, az egyetlen kivétel a Larry King Live volt, amely lekörözte a HLN-t.

Bill Carter író, filmrendező a The New York Times weboldalán szereplő bejegyzésében arról írt: a statisztika azt mutatja, hogy a közönség főműsoridőben egyértelműen a kommentárokat nyújtó programokat részesíti előnyben a nyers hírfolyammal szemben. A CNN is elismerte, hogy amikor nincs valamilyen rendkívüli érdeklődésre, folyamatos médiafigyelemre számot tartó híresemény, akkor a nézők a független tudósítások helyett inkább a gyakran pártos vélemények felé fordulnak.

MTI/Menedzsment Fórum