3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tavalyi szép növekedés után 2015 nem megy valami fényesen a Volvónak. Az első 5 hónap eladásai már alulmúlják a tavalyit.

A Volvo májusban 1,3 százalékkal kevesebb autót adott el világszerte, mint egy évvel korábban, ez pedig már elég volt ahhoz, hogy az első 5 hónap volumenét is negatív előjelűvé tegye. Persze nincs szó komoly beszakadásról, mindössze 0,1 százalékkal adtak el kevesebb kocsit, de annak tükrében, hogy tavaly 8,9 százalékkal nőttek, ez elég gyengécske teljesítmény.

Az igazsághoz persze az is hozzátartozik – amire már az áprilisi statisztikák ismeretében is felhívtuk a figyelmet -, hogy a cég most „fejetlen”, vagyis nemrég kezdték csak meg a nagy csinnadrattával beharangozott XC90 értékesítését. A terepjáróra egyébként 36 ezer rendelés érkezett és májusig ebből csak 2081 darabot (ebből csak májusban 1699-et) tudtak teljesíteni. Vagyis ha ezt hozzávennénk a 185 764 darabos teljes eladási volumenhez, akkor nyilván nem lenne ilyen siralmas a kép.

Kattintásra galéria nyílik!

A cég jelenleg legnépszerűbb modellje az XC60, amely a maga 63 ezres eladási darabszámával 34 százalékban részesedik a teljes értékesítésből az első 5 hónap adatait nézve. A kocsiból – annak ellenére, hogy nem egy fiatal modellről van szó – 17,4 százalékkal több kelt el, mint az előző év hasonló időszakában.

Érdekes, hogy az újabb alsó-közép kategóriás V40 és V40 Cross Country-ból kevesebb kelt el, mint tavaly, bár a volumen még így sem kicsi, közel 41 900 darab. Szintén esik a V60 értékesítése, annak ellenére, hogy nemrég mutatták be az emelt hasmagasságú változatot is belőle. A kocsiból 24 100 talált gazdára, 7,7 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor.

Azért egyes emelt hasmagasságú modellek bejönnek a vásárlóknak, még akkor is, ha már nem mai gyerekek. Míg a V70-ből 10 800-at adtak el, amely 4,7 százalékos bukó, az XC70 12 800-as volumene 10,8 százalékos emelkedést jelent. A kettő együtt 3,1 százalékkal nőtt.

Az pedig különösen pikáns, hogy a gyártó kínálatában a legkomolyabb, 47,1 százalékos növekedést az S60, kínai piacra szánt hosszított változata érte el 9200 darabos volumennel.

Áttérve az egyes piacokra, a céget lényegében Svédország, és a többi nyugat-európai ország húzza. Előbbiben 4,8, utóbbiakban 3,5 százalékos növekedést ért el, ráadásul volumenét tekintve is Európa gazdagabb részén adják el a legtöbb kocsit.

Kína az első 5 hónap adatait nézve 0,4 százalékos mínuszban van, az USA 0,1 százalékos pluszban, a világ többi része pedig 10,8 százalékos bukóban.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!