2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Belső vizsgálatnak kell feltárnia, mekkorát bukott első kedvezményes jegyértékesítési próbálkozásán a MÁV. A Rossmann-lánc augusztusban 122 ezer vonatjegyet adott el. Az akció azonban csak az illatszerüzleteknek hozott kasszasikert, tudta meg a Népszabadság.

Ismétlésre érdemes próbálkozásként könyvelte el a Rossmann-lánc közreműködésével lebonyolított augusztusi kedvezményes jegyértékesítési akcióját a MÁV. A vasúttársasággal leszerződött cég 161 drogériájában a 799 forintért megvásárolható vonatjegyekből egyetlen hónap alatt a várt harmincezer négyszerese talált gazdára.

Az akcióval kapcsolatban belső vizsgálatot rendelt el Heinczinger István. A vasúttársaság általános vezérigazgató-helyettese Kóka János gazdasági miniszter kérésére arra keresi a választ, valójában milyen mérleggel zárta a MÁV egy hónapos kampányát? Felmerült ugyanis a gyanú, hogy a 122,3 ezer vonatjegy eladására a MÁV alaposan ráfizetett.

Mindenki hallgat

A vizsgálatok lezárása előtt a felek egyike sem nyilatkozik, annyi bizonyos, hogy az újfajta értékesítési módszer bevezetését a vasútnál nem előzték meg az ilyenkor elvárható jogi és pénzügyi előkészületek. Mi több, az akcióról a társaság menedzsmentje nem is tárgyalt. Ehhez egyébként is hiányoztak a szakmai elemzések, hatástanulmányok.

A Népszabadság úgy tudja, a Rossmann 710 forintért vásárolta meg a MÁV-tól a 799 forintért továbbadott akciós jegyeket. A drogérialánc kasszájában maradó, jegyenként 89 forint részben a jegyárusítással járó többletfeladatokat fedezte, részben a nyereséget adta. Az üzletekben azokra a vonatokra is jegyet lehetett váltani, amelyek kihasználtsága egyébként is kedvező volt. Így gyanús, hogy a MÁV elsősorban a hétvégén és ünnepnapokon közlekedő, valamint az InterCity-járatokra szóló jegyeken bukott nagyot. Azt, hogy pontosan mennyit, szintén a belső vizsgálatnak kell kiderítenie. A MÁV-nál úgy becsülték: az árbevétel-csökkenés 15-20 százalékos lehet, írja a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!