Ismétlésre érdemes próbálkozásként könyvelte el a Rossmann-lánc közreműködésével lebonyolított augusztusi kedvezményes jegyértékesítési akcióját a MÁV. A vasúttársasággal leszerződött cég 161 drogériájában a 799 forintért megvásárolható vonatjegyekből egyetlen hónap alatt a várt harmincezer négyszerese talált gazdára.
Az akcióval kapcsolatban belső vizsgálatot rendelt el Heinczinger István. A vasúttársaság általános vezérigazgató-helyettese Kóka János gazdasági miniszter kérésére arra keresi a választ, valójában milyen mérleggel zárta a MÁV egy hónapos kampányát? Felmerült ugyanis a gyanú, hogy a 122,3 ezer vonatjegy eladására a MÁV alaposan ráfizetett.
Mindenki hallgat
A vizsgálatok lezárása előtt a felek egyike sem nyilatkozik, annyi bizonyos, hogy az újfajta értékesítési módszer bevezetését a vasútnál nem előzték meg az ilyenkor elvárható jogi és pénzügyi előkészületek. Mi több, az akcióról a társaság menedzsmentje nem is tárgyalt. Ehhez egyébként is hiányoztak a szakmai elemzések, hatástanulmányok.
A Népszabadság úgy tudja, a Rossmann 710 forintért vásárolta meg a MÁV-tól a 799 forintért továbbadott akciós jegyeket. A drogérialánc kasszájában maradó, jegyenként 89 forint részben a jegyárusítással járó többletfeladatokat fedezte, részben a nyereséget adta. Az üzletekben azokra a vonatokra is jegyet lehetett váltani, amelyek kihasználtsága egyébként is kedvező volt. Így gyanús, hogy a MÁV elsősorban a hétvégén és ünnepnapokon közlekedő, valamint az InterCity-járatokra szóló jegyeken bukott nagyot. Azt, hogy pontosan mennyit, szintén a belső vizsgálatnak kell kiderítenie. A MÁV-nál úgy becsülték: az árbevétel-csökkenés 15-20 százalékos lehet, írja a Népszabadság.