3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bulvárosodik a politikai kommunikáció Magyarországon, zenés-táncos kampányokra számíthatnak a választók a következő években - mondták az MTI-nek nyilatkozó szakértők kedden.

Németh Erzsébet, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) tanára szerint a fogyasztók fokozódó bulváréhségéhez alkalmazkodik a politika: olyan elemeket vetnek be a pártok, amelyek az érzelmekre hatnak, és a gyors információ-feldolgozást segítik. A politikusok populista ígéreteket tesznek, és egyre rövidebb, reklámszerű megszólalásokra hagyatkoznak - tette hozzá.

Jankó Bálint, a Weber Shandwick ügyfélkapcsolati igazgatója szerint az extrémitások, a botrányos történetek a hírekben a politikához kapcsolódóan is megjelennek. A bulvárosodást mutatja a politikához köthető, de az emberek mindennapjait érintő témák elterjedése is. Az is megfigyelhető, hogy egyre többször építenek fel a pártok jól eladható sztorikat, illetve azonosíttatják pártjukat egy-egy politikussal - fűzte hozzá.

A két szakértő szerint Kóka János hétfőn megjelent, Kék a szíve című kampánydala is beleillik a politika bulvárosodásának folyamatába. Az elemzők azonban rámutattak arra, hogy önmagában a bulváros megnyilvánulás nem garantálja a sikert, releváns tartalom is kell.

Érdemes figyelni az amerikai elnökválasztásra 

A szakértők úgy látják, hogy egyre gyorsabban jelennek meg az amerikai és nyugat-európai trendek a magyar politikai kommunikációban. Ha a jövő magyar kampányait szeretnénk látni, akkor érdemes figyelni a jelenlegi amerikai elnökválasztási küzdelemre - fűzték hozzá.

Németh Erzsébet szerint az azonban még mindig esetleges, hogy az aktuális irányvonalak csak lassan szivárognak be Magyarországra, vagy a kifejlesztéssel egy időben jelennek meg. Nem minden módszer működik azonban Magyarországon - tette hozzá.

Jankó Bálint kiemelte: ma már nem kell hosszú éveket várni egy-egy trend magyarországi megjelenésére. Bár kevésbé tudatosan, és nem mindig professzionálisan, de a magyar politika is használja már azokat az innovatív internetes eszközöket, amelyek az amerikai elnökválasztási küzdelemben - és leginkább Barack Obama kampányában - megjelennek. A jövőben Magyarországon is egyre nagyobb szerep juthat a személyre szabott üzeneteknek a politikai kommunikációban, a bulvárosodás mellett - tette hozzá.

Németh Erzsébet elmondta: a pártok jelenleg tesztelik a közvéleményt; vevők-e a választók a negatív kampányokra, vagy meghatódnak-e bizonyos bulvárelemektől. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a nagy többség befolyásolható a bulvárelemek által - fűzte hozzá a szakértő.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!