A "Greener Skies" (Zöldebb égbolt) címet viselő cselekvési program előzetesen ismertté vált részletei szerint például minden nagy-britanniai lakos évente csak egy menettérti repülésre lenne jogosult büntetőadó nélkül; minden további repülést az alapilletéket meghaladó pótadó terhelne.
Emellett - belföldi repülőutak esetén - kiterjesztenék az áfát a repülőjegyekre, amelyek jelenleg mentesek a forgalmi adó hatálya alól, vagy alternatív megoldásként külön üzemanyagadót vetnének ki a légitársaságokra.
A legnagyobb brit légitársaságok alkotta Brit Légiközlekedési Szövetség közleménye szerint azonban a konzervatívok adóelképzelései "a repülési ágazat vállalatainak megtizedelésével fenyeget", emellett keményen dolgozó családok számára tenné hozzáférhetetlenné a repülést, miközben a légiközlekedés a világ ipari széndioxid-kibocsátásának alig 0,1 százalékáért felelős.
A toryk repülési adótervei választási szempontból sem kockázatmentesek: a Sunday Mirrorban ismertetett gyorsfelmérés szerint a britek 58 százaléka veti el az elképzelést, azzal az érvvel, hogy a repülőjegyárakat már most is épp elég adó terheli.