A közösségi oldalaké a jövő
A Sanoma a fejlesztések során célcsoportokra koncentrál, hangsúlyozta Gerentsér Imre. Ennek jegyében indítottak el a közelmúltban egy új, fitness-szel foglalkozó női oldalt, de a "hotdog" is a fenti filozófia jegyében fogant a tavalyi évben. A társaság emellett a televíziós piacon is megjelent, és a különböző tartalmak (nyomtatott, tv, online) integrálását tartja szem előtt.
Az ajtóban állnak a nyugati óriáscégek
Fejlesztés szempontjából az index.hu is az aktuális trendekben gondolkozik, mondta Vaszily Miklós. Ez a közösségi életre alapuló, a felhasználók által (is) generált tartalom. Szerinte a jövőben az ilyen oldalak kontrollálása fontos mérőszám lesz a hazai internetes piacon.
Nem szabad ugyanakkor megfeledkezni a világcégekről sem, figyelmeztetett a vezető. A globális óriások (Google, MSN) az ajtóban topognak, így a piacon kétirányú folyamat figyelhető meg. Miközben a nagy hármas keresi a felvásárlási lehetőségeket, fél szemmel nekik is felfelé kell tekintgetniük, hogy mire készülnek az óriások.
Simó György szerint a nagy lokális cégek ajtót jelentenek a nagy nemzetközi társaságok számára is, így azoktól nem kell feltétlenül tartani. Ugyanakkor a növekvő hazai internet-penetráció a konszolidáció mellett az új tartalmaknak is teret nyit a következő években, így egy burjánzó és - ezzel párhuzamosan - konszolidálódó piacra kell számítani.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Több mint felével nőtt az online hirdetési piac
Újabb internetes boom várható
Újabb nagyhal jelent meg a hazai online médiapiacon