Ki lesz a következő piacra lépő?
Az sem kizárt, hogy a kiadó a magyar piacon is ingyenes lappal jelenik meg, ám az idei esztendőben - amennyiben a Ringieren múlik - még kétszereplős marad a hazai porond. A társaság más-más projektekbe fektet be a különböző országokban, attól függően, hogy melyik tervnek kedveznek az adott ország piaci körülményei. "Magyarországon idén nem az ingyenes lap kiadását helyezzük előtérbe" - tette hozzá Parádi Judit.
A Ringier nem érzi, hogy a Metro vagy a Busz megszorongatná. Véleményük szerint nemzetközi és hazai tapasztalat, hogy az ingyenes lapoknak nincs hatásuk az olvasói piacra, kiadványaik példányszámára. Ám azt elismerik, hogy a hirdetői piacon valóban nagyobb versenyhelyzetet teremtenek az ingyenes lapok.
Amennyiben viszont hirdetőket happolnak el, végső soron ez mégis a fizetős napilapok kárára történik, hiszen a csökkenő hirdetési bevételeket valahonnan pótolni kell.
Istvánko Viktória