5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Eurovíziós Dalfesztiválon mind a csütörtöki elődöntő, mind a szombati döntő izgalomba hozta a tévénézőket, derült ki a Nielsen 20. hétre vonatkozó adataiból. Igaz, az M1 ennyivel kénytelen volt beérni, hiszen más műsorok esetében nem tudott említésre méltó nézettséget elérni.

A két nagy kereskedelmi csatorna az eddig megszokott teljesítményt nyújtotta, így a hétköznapokon az utóbbi hetekben megszokott módon nyomasztó RTL Klub fölény volt, míg a szombati napon az Ének iskolája révén a TV2 dominált. Ezt a "képletet", ha fel nem is rúgta, de "három ismeretlenessé" tette csütörtökön és szombaton a közszolgálati csatorna.

A 20. héti nézettségi versenyt ugyanis az Eurovíziós Dalfesztivál az említett napokon erősen befolyásolta. A két elődöntő és a döntő révén immár öt napot átfogó médiaeseményből a hipszter magyar előadó mellett a közszolgálati csatorna is profitált. Már a keddi első elődöntő is jelentős érdeklődés mellett zajlott annak ellenére, hogy ekkor még a magyar versenyző nem volt érintett. Az adás így is a csatorna átlagos közönségarányának közel kétszeresét érte el.

Az elmúlt évek után a kárörvendők talán többen voltak a csütörtöki elődöntő során, ahol többen azt várták, hogy a nem különösen erős énekhanggal megáldott előadó esetleg elvérzik. Nem így történt, (rangsorolás nélkül) továbbjutott a magyar résztvevő. Az M1 számára már ByeAlex első erőpróbája is sikeres volt, hiszen a kereskedelmi célcsoportban a nézők majd ötöde követte a műsort. A főműsoridőt tekintve pedig a 18-49-es korosztályban másfél százalékponton belül került az M1 a TV2-höz képest. A nagy durranás ugyanakkor a döntő volt, legalábbis a nézettséget tekintve, a szombati adást ugyanis a képernyők előtt ülők harmada követte. Ennek köszönhetően a közszolgálati adó csak hajszálnyira maradt el a TV2-től, mely aznap este az Ének iskolájának köszönhetően szintén erős napot zárt, és mindketten felülmúlták az RTL Klubot, melyet – nem számítva az adásszüneteket – nagyon régen tudott egyszerre két vetélytárs megelőzni. (Ilyen utoljára a 2012-es foci-vb idején történt).

Hogy mindez azonban pünkösdi királyság, azt azért jelzi, hogy a hét más napjain nyomasztó volt a piacvezető csatorna fölénye. A hétköznapokon az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt révén jelentős fölénnyel nyeri a kereskedelmi célcsoportban a 19-23 óra közötti főműsoridős sávot az RTL Klub. Ahogy vasárnap is biztosan utasította maga mögé a csatorna a vetélytársakat. Az egy elvesztett este ellenére tehát biztosan uralta a nézettségi versenyt az RTL Klub, mely főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban átlagosan a nézők 25,6 százalékát érte el.

A TV2-t ezúttal a készülékek előtt ülők 16 százaléka követte. A harmadik helyre pedig a Dalfesztivál révén az M1 került (7,5% SHR), míg a negyedik, kifejezetten magas, 6,2 százalékos közönségaránnyal a F+ lett. Míg máskor a Cool által megszerzett részesedés (5,5% SHR) akár a dobogóra is jó lett volna, a 20. héten ez csak az ötödik helyre volt elegendő. A középmezőnyt ezúttal is a Viasat3 (3,9% SHR) zárta.

Napi bontásban

Hétfőn simán nyert az RTL Klub; már az Éjjel-nappal Budapest is nagyon erős volt (a héten a legjobb számait ekkor érte el), majd a Barátok közt epizódja a hét legtöbb nézőt elérő műsora lett. Mindkét program bőven 30 százalék feletti közönségarányt ért el, így nem véletlen, hogy az ezeket követő Dr. Csont is jól szerepelt, majd a Showder Klub is megközelítette a fenti lélektani határt. Eközben a konkurens adón a két NCIS sorozat a 20 százalékos arányt sem érte el. Kedden, ahogy jeleztük az Eurovíziós Dalfesztivál már vitt el nézőket a nagyoktól, ám a Mentalista így is simán hozta az idősávját. A TV2 által vetített Utolsó vakáció ugyanakkor legalább a csatorna átlagát meghaladta.

Szerdán a Sherlock és Watson (TV2) és a Szulejmán (RTL) is lefele húzta a két nagy csatornát. A TV2 esetében pedig később Hajdú Péter sem tudott csodát tenni, a műsor első fele még a Házon kívül aktuális adásától is elmaradt. Csütörtökön az RTL-en az Igazságosztók ezúttal is totális betlit hozott, így a TV2 akár szoros csatát is vívhatott volna, hiszen az Árral szemben című klasszikusra valószínűleg többen kapcsolnak, ha nincs ByeAlex. Pénteken a Zöld íjász most is gyengén szerepelt, más kérdés, hogy a TV2 nem tudott ezzel élni, a Startrek ugyanis a csatorna átlagától is elmarad.

Ahogy már említettük, rendkívül szoros volt a szombat, az este elején a TV2 elhúzott az Ének iskolája révén, ám később az Eurovíziós Dalfesztivál nagyon feljött a TV2-re. Érdekesség, hogy ezúttal az RTL Klub taktikája, hogy egy sikeres mozifilmet tűz műsorra és úgy előzi be a konkurenseit, sikertelen volt, a Feláldozhatók című film ugyanis nem tudta megmenteni a csatorna számait. Vasárnap aztán ismét sima volt a verseny, az RTL könnyen utasította maga mögé a konkurenseit, az Éjszaka a múzeumban 2 esélyt sem adott a TV2 filmjének, a Mindenképpen talánnak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!