2p

Engedett az Európai Unió bizottsága az autóipar kérésének, így az átlagos kibocsátást 2012-ig 130 grammra kell csökkenteni a javasolt 120 gramm helyett.

Az EU bizottsága az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának korlátozására tervezett javaslatában engedett az autóipar kérésének. Az új gépkocsik átlagos kibocsátását ennek értelmében 2012-ig kilométerenként 130 grammra kell csökkenteni a jelenlegi 161 grammról. Az EU környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas eredetileg 120 grammot javasolt volna.

Az új megfogalmazás szerint a 130 grammos értéket az autógyártóknak már nem kizárólag takarékos motorral kell elérniük, hanem lehetőségük nyílik a bio-üzemanyagok alkalmazásának és új hajtási technológiák bevezetésének beszámítására is. Öt grammos csökkentést érhetnek el bioüzemanyagokkal és további öt grammot a sebességváltó fejlesztésével, vagy modern abroncsok alkalmazásával - számolt be a Reuters hírügynökség jól értesült körökre hivatkozva.

Az ACEA, az európai autógyártók szervezete szerint a kibocsátás csökkentés az autóárak emelkedését vonja majd maga után. A CO2-kibocsátás kilométerenként 140 grammra csökkentése 1200 euróval, 140-ről 120-ra csökkentése pedig további 2450 euróval emeli majd meg az autók árát.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!