2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Engedett az Európai Unió bizottsága az autóipar kérésének, így az átlagos kibocsátást 2012-ig 130 grammra kell csökkenteni a javasolt 120 gramm helyett.

Az EU bizottsága az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának korlátozására tervezett javaslatában engedett az autóipar kérésének. Az új gépkocsik átlagos kibocsátását ennek értelmében 2012-ig kilométerenként 130 grammra kell csökkenteni a jelenlegi 161 grammról. Az EU környezetvédelmi biztosa, Stavros Dimas eredetileg 120 grammot javasolt volna.

Az új megfogalmazás szerint a 130 grammos értéket az autógyártóknak már nem kizárólag takarékos motorral kell elérniük, hanem lehetőségük nyílik a bio-üzemanyagok alkalmazásának és új hajtási technológiák bevezetésének beszámítására is. Öt grammos csökkentést érhetnek el bioüzemanyagokkal és további öt grammot a sebességváltó fejlesztésével, vagy modern abroncsok alkalmazásával - számolt be a Reuters hírügynökség jól értesült körökre hivatkozva.

Az ACEA, az európai autógyártók szervezete szerint a kibocsátás csökkentés az autóárak emelkedését vonja majd maga után. A CO2-kibocsátás kilométerenként 140 grammra csökkentése 1200 euróval, 140-ről 120-ra csökkentése pedig további 2450 euróval emeli majd meg az autók árát.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!