5. Az online reklámkampány vége után 1-2 héttel kiküldésre kerül a teszt csoport tagjai számára az előbb említett email, amelyben felkérjük őket a kérdőív kitöltésére.
6. A teszt csoport számára készített online kérdőív tipikusan a következő kérdésköröket tartalmazza:
-
- Demográfia: nem, életkor, jövedelem stb.
-
- Internet használat: hol? mióta? Milyen gyakran stb.
-
- A kutatás tárgyának ismertsége
-
- A kutatás tárgyának megítélése (több szempont szerint)
-
- Vásárlási hajlandóság
-
- A bannerre való visszaemlékezés
-
- A banner megítélése
A kontroll- és a tesztcsoport eredményeinek elemzése és azok összehasonlítása a gondolatsor elején felvázolt valamennyi kérdésre választ ad. Kimutathatóvá válik többek között az, hogy
-
- melyek voltak azok a válaszadói szegmensek (nem, kor, internet használat stb. szempontjából), amelyek ráklikkeltek a bannerre,
-
- melyek voltak azok a válaszadói szegmensek (nem, kor, Internet használat stb. szempontjából), amelyek ugyan nem klikkeltek a bannerre, de látták azt,
-
- mennyire találták a válaszadók a bannert vonzónak, egyedinek és miért (ezek az információk segítséget nyújthatnak egy következő banner koncepció kidolgozásában),
-
- az online reklámeszköz milyen hatást gyakorolt a kampány tárgyának ismertségére,
-
- az online reklámeszköz milyen hatást gyakorolt a kampány tárgyának megítélésére (több szempont szerint vizsgálat),
-
- az online reklámeszköz milyen hatást gyakorolt a vásárlási hajlandóságra.
-