3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fejlett gazdaságokban a vállalatközi üzletben az "e" forradalom már lezajlott, az internetes tranzakciók már nem számítanak többé különlegeségnek. A "c" (collaboration), vagyis az együttműködésen alapuló korszakra való áttérés az üzleti folyamatok hagyományos merevségének felszámolását, a rendszerek integrálása és az internet -alapú kommunikáció révén a hatékonyabb információcserét ígéri.

A c-commerce annak a felismerésnek a terméke, hogy az üzlet nem csak a tranzakciókról szól. Legalább ilyen fontos szerepe van a kapcsolatoknak, az egymás iránti bizalomnak, a hosszú távon is maradandó értékeknek. Azok a vállalatok, amelyek az intrernetet választották a tranzakcióik és kommunikációjuk alapjául, az e-mail és az intranet után tovább akarnak lépni. A logikus lépés az együttműködés-központú vállalat.

A Gartner Group sokszor idézett felmérése szerint a vállalatoknál a használható tudás 80 százaléka strukturálatlan adatok formájában az e-mailekben, az asztali számítógépek háttértárolóin, belső dokumentumokban, illetve a különböző számítógépes rendszerek (SAP, Oracle, Siebel stb.) által generált jelentésekben található. A hagyományos vállalati tudásmenedzsment-eszközökkel ezekhez hozzáférni nem tudnak, ezért a fennmaradó 20 százalék optimalizálásával és kezelésével foglalkoznak. Az új kollaboratív eszközök viszont az "elérhetetlen" 80 százalékra koncentrálnak.

A vállalaton belüli tudás hasznosítása kétségkívül rendkívül fontos, a c-commerce lehetőségei azonban korántsem érnek itt véget. Az együttműködés kiterjesztése a partnerekre és az ellátási és a terjesztési csatornákra alapvetően átalakítja az üzletről korábban alkotott fogalmakat.

Vállalati együttműködés-menedzselés

  • A web-alapú munkahelyeknek köszönhetően lehet más emberekkel közösen dolgozni. Lehetővé teszi az információk megosztását, a munka koordinálását, az információkhoz a végzett munka kontextusában való hozzáférést. A nagy virtuális közösségek számos ilyen munkahelyet - személyeset és megosztottat - tartalmaznak, amelyek valamennyien tagjai az egységes on-line munka "csoport-memóriájának."


  • A "többen-többeknek" együttműködést biztosító technológia az alkalmazottak, ügyfelek, partnerek és beszállítók hatékony közös munkáját teszi lehetővé anélkül, hogy azok ismernék egymás információigényét, szakértelmét, a munkában betöltött szerepét, vagy a hozzáférés engedélyezését. Az együttműködésnek ez a formája lehetővé teszi az események, vagy bizonyos fogalmak szerinti feliratkozást, "push", vagy "pull" értesítést, munkafolyamatok követését (workflow), illetve szerepek szerinti hozzáférést.


  • A vállalati tudásbázis tanulási és újrahasznosítási célra összegyűjti az on-line munka eredményeit. Mivel az emberek együtt, megosztott térben dolgoznak, az információkat a keletkezés helyén, az adott kontextushoz kötve lehet összegyűjteni. A felhalmozott tudás a használattal növekszik, ezért egyre jobban megéri az embereknek újra felhasználni, mint újra kitalálni azt.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!