2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Alaptalanok azok a felvetések, amelyek szerint a 4-es metró projekt esetleg nem jut uniós támogatáshoz vagy csak az igényelt összeg töredékét kapja meg - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság csütörtökön az MTI-vel.

A közlemény szerint hamarosan pozitív döntés születhet a 4-es metró támogatási kérelmének ügyében.

A Népszabadság úgy értesült, hogy 60 milliárd forinttal is kevesebb lehet a 4-es metró építéséhez Brüsszeltől érkező támogatás. A lap csütörtöki számában azt írta, hogy a 4-es metróhoz kapcsolódva eddig mintegy ötven, közbeszerzés alapján köttetett szerződés született, ezek közül - 2004-ből és 2005-ből - 11-et tart szabálytalannak Brüsszel. Azok ugyanis meghívásos tenderek voltak, ez a fajta közbeszerzés viszont az Európai Unió (EU) szerint indokolatlanul szűkíti a versenyt.

A DBR Metró közleményében azt írta, hogy még folynak az egyeztetések, egyelőre nincsenek hivatalos számok, de azt elismerte: ha az EU illetékes szakbizottsága szerint a beruházás uniós projektté válása előtt kötött szerződések nem felelnek meg a versenyjogi szabályoknak, akkor csökkenhet a támogatás összege.

A cég szerint azonban ezek a szerződések is a hatályos közbeszerzési törvény előírásainak megfelelően, valamennyi hatályos hazai jogszabály betartása mellett köttettek.

A DBR úgy tudja, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) intenzív egyeztetéseket folytat az illetékes brüsszeli bizottsággal a támogatás esetleges csökkentésére vonatkozó részletekről, így a támogatás mértékéről is.

Hozzátette: az új metróvonal finanszírozása a támogatás nélkül is biztosított, az a magyar állam és Budapest közös feladata, 79-21 százalékos arányban. A támogatási kérelemben maximálisan 224 milliárd forintot kért a főváros az uniótól, ebből a 4-es metró 353 milliárd forintba kerülő első szakaszát támogatnák - áll a közleményben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!