Mint arról korábban beszámoltunk, a Szerb Vasutak vezetői múlt héten azt állították, hogy a TriGranit pótlólagos követelései miatt még nem kezdődtek el a pályaudvar első fázisának munkálatai. A szerb társaság szerint az építőipari vállalat egyebek mellett az építési terület mintegy 30 millió eurós megváltási összegének eltörlését vagy legalábbis csökkentését követeli, jóllehet a pályázat feltételei között ez a tétel is szerepelt.
A TriGranit szerint 2006 júniusában a tender lezárását követően aláírt keret-megállapodásban a felek arra vállaltak kötelezettséget, hogy konkrét tárgyalásokat kezdenek a Prokop pályaudvar és a bevásárlóközpont felépítésének tényleges feltételeiről és legkésőbb 2006. szeptember végéig azokat egy kötelező erejű megállapodás keretében írásba foglalják.
A Szerb Vasutak előzetes elképzeléseihez és a hivatalos tender dokumentumokban foglalt adataihoz képest a TriGranit, saját szakértőinek munkája eredményeként, valóban eltérő következtetésre jutott az átlagos napi utasszám alapján a pályaudvar kapacitását és a pályaudvar fölé építendő bevásárlóközponthoz tartozó parkolóhelyek számát illetően, valamint felvetette a pályaudvar és a Nis-Zágráb autópálya közlekedésének összekapcsolását. Ezt követően, 2006 októberében a tárgyalások megfeneklettek.
Bár a 2006. júniusi keret-megállapodás 2006. szeptember végén érvényét vesztette, a TriGranit 2007 januárjában, márciusában és júniusában ismételten konkrét javaslatokat tett a megállapodásra. Ezekre a megkeresésekre sem a szerb kormány, sem a Szerb Vasutak nem válaszoltak, áll a cég közleményében.