Az ajánlattevő Magyarországon jegyzett, belvízi vagy tengeri szállítással vagy szállítmányozással foglalkozó társaság lehet.
Az Interlighter NHV jegyzett tőkéje 125 millió forint, saját tőkéje pedig 2007 végén 574 millió forint volt.
A hirdetményből kiderül az is, hogy az ajánlattevő köteles tudomásul venni az Interlighter NHV létrehozásáról 1978 májusában létrejött szerződést, amit az akkori Bolgár Népköztársaság, a Szovjet Szocialista Köztársaságok Szövetsége, a Csehszlovák Szocialista Köztársaság és a Magyar Népköztársaság kormánya kötött.
A Mahart 2004-ben már megpróbálta eladni a részesedését, de jelentkező hiányában a pályázat eredménytelenül zárult.
Száraz Gábor, a Mahart tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyongazdálkodási Zrt. szóvivője az MTI kérdésére pénteken elmondta, a Mahart most azért kezdeményezte a részesedés eladását, mert nincs tengerhajózási feladata, így a magyar állam nem érdekelt az Interlighterben meglévő részesedésének megtartásában.
A Mahart Zrt. a Külügyminisztériummal előzetesen egyeztette az értékesítés szándékát.