3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV Zrt. hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárás keretében tárgyal tíz Bombardier Talent motorvonat beszerzéséről. Az üzlet nyélbe ütésére egyre nagyobb az esély, mivel - a rendkívül rövid határidő miatt - egyetlen konkurens cég sem szállt be a versenybe.

A vasúttársaság az irányító testületek felhatalmazása alapján, valamint a közbeszerzési törvény rendelkezéseinek megfelelően február 17-én indította el a hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást a motorvonatok megvásárlására. Más szállítóktól is kért ajánlatot a motorvonatok szállítására, a megadott határidőig azonban csak a Bombardier nyújtott be ajánlatot, idézi a társaság keddi közleményét az MTI.

A MÁV kiemeli: a német-kanadai cég dokumentumát - a vonatkozó szabályozásnak megfelelően - az igazgatóság, illetve a felügyelő bizottsága elé terjesztette, akik azt egyhangú döntéssel további tárgyalásra érdemesnek ítélték. Ezután a tulajdonosi bizottság is jóváhagyta, hogy a vasúttársaság vezetése megkezdje a közbeszerzési eljárás lefolytatását.

A társaság bízik abban, hogy azt a Bombardier által megadott ajánlati határidőn belül, a törvényi előírásoknak megfelelően le fogja tudni bonyolítani. A GKM a hét elején közölte: jóváhagyta, hogy a MÁV tárgyalásokat kezdeményezzen újabb motorvonat beszerzéséről. Hozzátették: ilyen nagyságú ügylethez közbeszerzés kiírása szükséges.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Bombardier január 27-én finanszírozási és szállítási szempontból is rendkívül kedvező ajánlattal kereste meg a MÁV-ot. A Világgazdaság információi szerint a tíz vonat ára összesen 11 milliárd forint. A német cég 2006. március 31-i határidővel két vonat leszállítását vállalta, utána pedig havonta egy-egy szerelvényt adna át a vasúttársaságnak.

A MÁV a konkurenseknek is felkínálta a "gyorstenderen" való részvételt. Február 2-án az Alstomnak, a Siemensnek és a Stadlernek címzett levelében közölte: amennyiben képesek a németekéhez hasonló pénzügyi, szállítási és technikai paraméterekkel rendelkező ajánlatot felmutatni, akkor azt legkésőbb február 8-ig jelezzék. A rendkívül rövid felkészülési határidő miatt azonban egyik cég sem kívánt élni a lehetőséggel.

A Bombardier az osztrák vasútnak (ÖBB) szánt szállítmányból emel majd ki tíz Talent-vonatot a MÁV részére. Korábban a német cég az mfor.hu-nak cáfolta, hogy azokat az ÖBB elődjei gyakori meghibásodásai miatt dobta volna vissza. Ugyanakkor tény, hogy a még 2004-ben üzembe állított tizenegy új Talentet sok bírálat érte az osztrák szaksajtóban. A MÁV ezzel kapcsolatban annyit közölt: a megvételre felajánlott motorvonatok műszakilag megfelelnek elvárásaiknak. Szakembereik hétfőn Bécsben tájékozódtak az ÖBB tapasztalatairól.

A jelek szerint a korábban a vetélytársak által aggályosnak ítélt üzletnek már csak a Közbeszerzési Döntőbizottság parancsolhat megálljt. A testület egyelőre vizsgálja az ügyet. A sajtóhírek szerint a GKM hátszelével érkezett Bombardier ajánlat, illetve az üzlet minél gyorsabb lebonyolításának szándéka mögött politikai indítékok is meghúzódhatnak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!