3p

A gazdaság és a politika viszonya témában megrendezett Vezérigazgató Találkozó egyik meghívott előadója Hák-Kovács Tamás volt. A Commerzbank elnök-vezérigazgatója az mfor.hu-nak adott interjúban a választások utáni teendőkről, a Transelektrónál kialakult helyzetről és a kkv-szektorról nyilatkozott.

Miért lehet a Commerzbankot kevés ponton elérni? Ismerje meg Hák-Kovács életútját!

A hitelezői hajlandóság ebben a szektorban is drasztikusan növekszik, egyre nagyobb kockázatot hajlandóak vállalni a bankok. Elképesztő verseny zajlik azokért a vállalatokért, amelyek megütnek egy elfogadható kockázati szintet. Biztos vagyok benne, hogy egy 300-500 milliós forgalmú cég pillanatok alatt 4-5 ajánlatot tud szerezni.

- A fentiek alapján azt is mondhatjuk, hogy specializálódnak. Ezek szerint úgy gondolják, Magyarországon van helye a rétegigényeket kiszolgáló bankoknak.

- Ha a specializált szereplőknek nem lenne helye, mindenki Suzukival járna. Ha kimegy a parkolóba (Göd, Hotel Palace Golf - Vezérigazgatói Találkozó - szerk.), nem sok ilyen autót fog látni. Attól, hogy a Mercedesből 2 ezret és Suzukiból 40 ezret adnak el, még senki nem gondolja, hogy az előbbi fölösleges. Az emberek sajnos a bankokat hajlamosak összemosni.

- Viszonylag kevés ponton lehet Önöket elérni, míg a nagy bankoknak szinte minden utcasarkon vannak fiókjai. Hogyan kívánják felvenni velük a versenyt, a tervbe vett 1300 vállalkozói ügyfelet magukhoz csábítani?

- A szolgáltatási színvonalunkkal, gyors átfutású hitelek biztosításával. Lehet, hogy messzebb vagyunk a vállalkozótól, de először is ritkán kell bankba menni. Nemzetközi hátterünkből adódóan a vállalati spektrum teljességét le fogjuk fedni, ugyanúgy ki fogjuk szolgálni a nagy cégeket, mint a kicsiket.

Egyetlen dolgot nem fogunk biztosítani ügyfeleinknek: 150-200 fiókot. De bízunk benne, hogy a vállalatok hajlandóak lesznek 100 helyett akár 200 vagy 300 métert is megtenni.

Mi kicsik vagyunk, relatív kevés ügyféllel fogunk foglalkozni, néhány ezer a célcsoportunk. De mindenkit személyre szabottan tudunk kiszolgálni, ezért is limitált a növekedési célunk. Egy 500 fiókkal rendelkező, több ezer embert alkalmazó bank nem tud olyan mértékben odafigyelni az ügyfélre, mint egy 150 fős pénzintézet, ahol személyes kapcsolattartók vannak, akik bármikor az ügyfél rendelkezésére állnak, akár mobiltelefonon is. Tanácsadás jellegű szoros kapcsolat működik, nincs sorban állás, nincs call-center, nem telik kilenc percbe, mire élő hang szól a telefonba.

- Tud-e a magyar piac olyan igényt támasztani, amit nem tudnak kielégíteni?

- A Commerzbank a világ egyik legnagyobb bankja, benne van a top 25-ben. Minket az anyabank refinanszíroz, amelynek mérlegfőösszege 700 milliárd euró. Valószínűleg nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy ez a magyar bankszektor összességének 20-szorosa.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum Kapcsolódó anyagok:
A középvállalatok felé nyit a Commerzbank Megkapja a 3 milliárdos hitelt a Transelektro Káosz a Transelektrónál: az elbaltázott bombaüzlet

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!