4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt időszakhoz hasonló tendencia érvényesült a 31. héten is a tévés nézettségi versenyben. A nyári időszakban több népszerű műsor pihen, így a kora estéket magabiztosan uralja a TV2, ám este 8 után a többség most is az RTL Klubot választotta.

Minimális változás jellemezte a két nagy csatorna helyzetét a 31. héten, hiszen a kereskedelmileg fontos 18-49-es korosztályban ismét az RTL Klub ért el magasabb nézettséget a főműsoridőben (19-23 óra között), ám a június végéig tapasztaltnál jóval szerényebb a különbség. Ahogy azt egy hete kifejtettük, az RTL Klub kifejezetten rosszul jött ki abból, hogy a Híradót hét órára csúsztatták, amit ennek a hétnek az adatai is megerősítenek. A TV2 hírműsora, a Tények ezúttal még a korábbiaknál is magasabb közönségaránnyal futott. Ráadásul részben a fél óránál hosszabb műsoridő miatt, részben az utána következő Aktívra gyakorolt pozitív hatásának köszönhetően rendre versenyben van a csatorna fél 8-ig. 

Miután a Hőhullám az egy héttel korábbi megvillanását követően ismét gyengébben szerepelt (csupán hétfőn ért el jó számokat), a Fókusz húzta az esti órákban a piacvezető csatornát. A későbbi időpontokban pedig többnyire az RTL-en vetített sorozatok, illetve filmek bizonyult erősebbnek, ami alól csupán a csütörtök volt kivétel. Heti összevetésben a 31. héten is az RTL Klub volt Magyarország legnézettebb televíziója a 18-49-es korosztály körében, a főműsoridőt vizsgálva.
 
 
Az RTL Klub átlagos közönségaránya a 31. héten főműsoridőben a kereskedelmi korcsoportban 26,9 százalék volt, ezzel szemben a TV2-t 21,6 százalék választotta. A Cool (5,7% SHR) visszakapaszkodott a képzeletbeli dobogóra, miután ismét visszaelőzte a Viasat3-at (5,1% SHR). Az F+ az egy héttel korábbi eredményéhez képest látványosan javult (4,4% SHR), így a közepes méretű csatornák között ismét az M1 csúszott a mezőny végére, mely csupán a gyengécske Vasas-AS Roma meccsel tudott számottevő nézői érdeklődést generálni, ez azonban összességében egy 3,2 százalékos átlagos közönségarányra volt elegendő.
  
Bár a héten az RTL Klub hat nyert estéjével szemben a TV2 csupán egyet tudott elvinni, a két nagy csatorna közötti versengés majd minden este viszonylag szoros volt, öt alkalommal is 5 százalékponton belül alakult a differencia. Figyelembe véve azonban, hogy az RTL Klub legnépszerűbb programjai közül több is nyári szünetet kapott (például a Barátok közt, a Dr. Csont, vagy a tavasszal taroló Való Világ, mely augusztus végén ismét képernyőre kerül), akkor leszűrhetjük azt a következtetést is, hogy ősszel ismét komoly esély mutatkozik arra, hogy a TV2 messzebbről nézze vetélytársa hátát.

Az egyes esték nézettsége kapcsán hétfőn az NCIS (25,4% SHR) nézettsége tükrözte, hogy véget ért egy Dr. Csont évad. Bár a Maffia! (27,6% SHR) című amerikai vígjáték és Hazujd, ha tudsz! (20,2% SHR) sorozat győzedelmeskedett a TV2 NCIS sorozatai felett, ám fél 9 és fél 10 között rég nem látott szoros eredmény született. Kedden a Castle (31,8% SHR) és A mentalista (29,9% SHR) újabb epizódjai könnyedén intézték el Kevint Costnert, a TV2-n vetített Waterworld (19,6% SHR) még a csatorna átlagát sem érte el.

Úgy tűnik, még Bud Spenceren is fog az idő, a Piedone Hongkongban című filmben (22,7% SHR) osztogatott pofonjai ugyan ismét "rendre utasították" a TV2 sorozatainak ismétlését, ám a Doktor House (20,6% SHR) és a Hawaii Five-O (17,1% SHR) is látványosan javított az elmúlt hetek gyenge számai után. Csütörtökön fordult a kocka, mindkét nagy csatorna filmet vetített, a Queen Latifah, Gérard Depardieu főszereplésével készült Utolsó vakáció nézettsége (29,6% SHR) könnyedén szárnyalta túl az RTL-en adott Tűzoltó kutyáét. Pénteken az elmúlt hetekhez képest gyengébben szerepelt az Irigy hónaljmirigy műsora, így a TV2-nek nem sok esélye volt, hiszen az RTL Klub által vetített Nem férek a bőrödbe (28,2% SHR)  ezzel szemben remekelt.

A hétvégén a szombat szoros, míg a vasárnap sima RTL Klub győzelmet hozott. A piacvezető csatorna a hétvége első napján megint egy állatos vígjátékkal, a Kutyabajnokkal (24,8% SHR) próbálkozott, mérsékelt sikerrel. A TV2 pechje az volt, hogy a Tor-túra című vígjáték (25,2% SHR) előtt az RTL Klub Híradója, majd azt követően a Még drágább az életed című filmje hozta a konkurensnek az estét. Vasárnap este már az RTL-es Híradót (31,1% SHR) is többen választották, mint a Naplót (25,3% SHR), majd a Gyűrűk Ura harmadik része (36,6% SHR) fölényesen maga mögé utasította a TV2 esti moziját, A Malac a pácban (20,4% SHR) című filmet.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!