Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Az elmúlt időszakhoz hasonló tendencia érvényesült a 31. héten is a tévés nézettségi versenyben. A nyári időszakban több népszerű műsor pihen, így a kora estéket magabiztosan uralja a TV2, ám este 8 után a többség most is az RTL Klubot választotta.
Minimális változás jellemezte a két nagy csatorna helyzetét a 31. héten, hiszen a kereskedelmileg fontos 18-49-es korosztályban ismét az RTL Klub ért el magasabb nézettséget a főműsoridőben (19-23 óra között), ám a június végéig tapasztaltnál jóval szerényebb a különbség. Ahogy azt egy hete kifejtettük, az RTL Klub kifejezetten rosszul jött ki abból, hogy a Híradót hét órára csúsztatták, amit ennek a hétnek az adatai is megerősítenek. A TV2 hírműsora, a Tények ezúttal még a korábbiaknál is magasabb közönségaránnyal futott. Ráadásul részben a fél óránál hosszabb műsoridő miatt, részben az utána következő Aktívra gyakorolt pozitív hatásának köszönhetően rendre versenyben van a csatorna fél 8-ig.
Miután a Hőhullám az egy héttel korábbi megvillanását követően ismét gyengébben szerepelt (csupán hétfőn ért el jó számokat), a Fókusz húzta az esti órákban a piacvezető csatornát. A későbbi időpontokban pedig többnyire az RTL-en vetített sorozatok, illetve filmek bizonyult erősebbnek, ami alól csupán a csütörtök volt kivétel. Heti összevetésben a 31. héten is az RTL Klub volt Magyarország legnézettebb televíziója a 18-49-es korosztály körében, a főműsoridőt vizsgálva.
Az RTL Klub átlagos közönségaránya a 31. héten főműsoridőben a kereskedelmi korcsoportban 26,9 százalék volt, ezzel szemben a TV2-t 21,6 százalék választotta. A Cool (5,7% SHR) visszakapaszkodott a képzeletbeli dobogóra, miután ismét visszaelőzte a Viasat3-at (5,1% SHR). Az F+ az egy héttel korábbi eredményéhez képest látványosan javult (4,4% SHR), így a közepes méretű csatornák között ismét az M1 csúszott a mezőny végére, mely csupán a gyengécske Vasas-AS Roma meccsel tudott számottevő nézői érdeklődést generálni, ez azonban összességében egy 3,2 százalékos átlagos közönségarányra volt elegendő.
Bár a héten az RTL Klub hat nyert estéjével szemben a TV2 csupán egyet tudott elvinni, a két nagy csatorna közötti versengés majd minden este viszonylag szoros volt, öt alkalommal is 5 százalékponton belül alakult a differencia. Figyelembe véve azonban, hogy az RTL Klub legnépszerűbb programjai közül több is nyári szünetet kapott (például a Barátok közt, a Dr. Csont, vagy a tavasszal taroló Való Világ, mely augusztus végén ismét képernyőre kerül), akkor leszűrhetjük azt a következtetést is, hogy ősszel ismét komoly esély mutatkozik arra, hogy a TV2 messzebbről nézze vetélytársa hátát.
Az egyes esték nézettsége kapcsán hétfőn az NCIS (25,4% SHR) nézettsége tükrözte, hogy véget ért egy Dr. Csont évad. Bár a Maffia! (27,6% SHR) című amerikai vígjáték és Hazujd, ha tudsz! (20,2% SHR) sorozat győzedelmeskedett a TV2 NCIS sorozatai felett, ám fél 9 és fél 10 között rég nem látott szoros eredmény született. Kedden a Castle (31,8% SHR) és A mentalista (29,9% SHR) újabb epizódjai könnyedén intézték el Kevint Costnert, a TV2-n vetített Waterworld (19,6% SHR) még a csatorna átlagát sem érte el.
Úgy tűnik, még Bud Spenceren is fog az idő, a Piedone Hongkongban című filmben (22,7% SHR) osztogatott pofonjai ugyan ismét "rendre utasították" a TV2 sorozatainak ismétlését, ám a Doktor House (20,6% SHR) és a Hawaii Five-O (17,1% SHR) is látványosan javított az elmúlt hetek gyenge számai után. Csütörtökön fordult a kocka, mindkét nagy csatorna filmet vetített, a Queen Latifah, Gérard Depardieu főszereplésével készült Utolsó vakáció nézettsége (29,6% SHR) könnyedén szárnyalta túl az RTL-en adott Tűzoltó kutyáét. Pénteken az elmúlt hetekhez képest gyengébben szerepelt az Irigy hónaljmirigy műsora, így a TV2-nek nem sok esélye volt, hiszen az RTL Klub által vetített Nem férek a bőrödbe (28,2% SHR) ezzel szemben remekelt.
A hétvégén a szombat szoros, míg a vasárnap sima RTL Klub győzelmet hozott. A piacvezető csatorna a hétvége első napján megint egy állatos vígjátékkal, a Kutyabajnokkal (24,8% SHR) próbálkozott, mérsékelt sikerrel. A TV2 pechje az volt, hogy a Tor-túra című vígjáték (25,2% SHR) előtt az RTL Klub Híradója, majd azt követően a Még drágább az életed című filmje hozta a konkurensnek az estét. Vasárnap este már az RTL-es Híradót (31,1% SHR) is többen választották, mint a Naplót (25,3% SHR), majd a Gyűrűk Ura harmadik része (36,6% SHR) fölényesen maga mögé utasította a TV2 esti moziját, A Malac a pácban (20,4% SHR) című filmet.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!