5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 13. heti televíziós nézettségi adatok – na meg a tartalom - alapján ismét erősen megkérdőjeleződik, hogy érdemes-e a Magyar Televízióra évente sok milliárdokat fordítani. A közszolgálati csatorna ugyanis az év eleji jobb hetek után ismét a középmezőny sereghajtója lett.

A hét legnagyobb változása az Egy perc és nyersz búcsúja volt, túlzás nélkül lehet állítani, hogy az RTL Klub új vetélkedője bombasiker volt, hiszen közönségaránya majd minden adás esetén meghaladta a 30 százalékot. Jóval szerényebb számokat produkált ugyanakkor a helyére kerülő másik vetélkedő, a Széf, melynek számai inkább lefele húzták az RTL Klub átlagos főműsoridős közönségarányát.

Ugyan csak egyszeri program volt, de említést érdemel az M1 Schmitt Pállal készült anyaga, mely a közszolgálati csatorna legnézettebb programja lett (a kereskedelmi célcsoportben a tévézők 16,3 százaléka követte, míg a teljes lakosság körében 20,5 százalékot ért el). Az államfő doktoriját, illetve a lemondása körüli herce-hurcát egy tévés nézettségi elemzésről szóló cikk keretében nem kívánunk kommentálni, nem lehet ugyanakkor elmenni az "interjút" készítő Obersovszky Péter ténykedése mellett. Az újságírói szakmát lejárató médiamunkást az sem menti, hogy a magyar média elmúlt 20 éves történetében nem ő volt az első (és félő, hogy az utolsó sem), aki egy fontos személyiséggel készült anyag során a szakmai minimumot sem tudta teljesíteni.

Áttérve a nézettségi adatokra szembetűnik, hogy a korábban délutáni egyeduralkodónak számító TV2 az elmúlt egy hónap nehézségei után ismét kezd magára találni. A 18-49-es korosztályban ugyan még mindig nem sikerült visszafoglalnia a délutánokat (ellentétben a teljes lakossággal), ám több alkalommal is sikerült megnyernie a késő délutáni műsorsávot. Míg a Marichuy (RTL) többnyire még felülmúlta a La Pola (TV2) című szappanoperát, az ezt követő sorozatoknál a második számú csatorna (Tiltott szerelem) "legyűrte" a piacvezetőt (Teresa). Sőt hétköznapokon ismét a Tényeket nézték többen a hírműsorok közül. Ez utóbbi esetében talán közrejátszott az is, hogy a fent említett vetélkedők cseréje megtörtént. Hasonló okokkal lehet magyarázni a Fókusz kisebb visszacsúszását is.

Mindenesetre a népszerű vetélkedő pihentetése a heti áltagos közönségarányban is tükröződött, az elmúlt hetekben (kivéve a március 15-i csonka hetet) jól teljesítő RTL Klub ezúttal némileg visszaesett, míg a középmezőny több tagja is javítani tudott. A piacvezető szempontjából az sem túl jó hír, hogy a múlt heti teljes dominancia után a 18-49-es korosztálynál főműsoridőben egy estét ismét el tudott vinni a TV2, míg a másik hatot az RTL Klub nyerte.

A 13. héten az RTL Klub 25,3 százalékos átlagos közönségarányt ért el. Minimális mértékben javított a TV2, melyet a tévé előtt ülők 17,9 százaléka nézte átlagosan. A középmezőny tagja közül ezúttal a Viasat3 lett a legjobb, mely egyedüliként tudta átugrani a 6 százalékos szintet (6,1% SHR). A kereskedelmi csatornánál a növekedés talán legfontosabb motorja a rendkívül sikeres sajátgyártású műsoruk, az Éden Hotel. A negyedik helyre csúszott vissza ezúttal a Cool (5,9% SHR). Az elmúlt hetek gyengélkedését követően megtáltosodott a F+ (5,4% SHR), míg a sor végét az M1 (4,8% SHR) zárta. A közszolgálati csatorna védelmében – illetve a hazai nézői igények színvonalát jellemezve - érdemes megemlíteni, hogy az M1 nívó színházi közvetítéssel is próbálkozott, hiszen kedd este például Örkény István Macskajáték című művét tűzték műsorra, ami viszont csak 35 ezer embert (1,8% SHR) érdekelt a kereskedelemi célcsoportból.

Ami a két nagy csatorna összehasonlítását illeti, a hétfő az RTL Klub számára remekül indult. A  Dr. Csont és az NCIS is saját csatornájának átlaga körül teljesített, amely így könnyed RTL fölényt hozott, ráadásul a Showder klub vs. NCIS: Los Angeles párharc során az előny még tovább is nőtt. Kedden a Mentalista a Dr. Csonthoz hasonlóan teljesített, azonban a TV2 filmje, a Hajnali mentőakció a hétfőinél gyengébb számokat "hozott", így az RTL ismét simán nyert.

Szerdán meglepően szoros volt a Legyen Ön is milliomos (RTL) és a Doktor House (TV2) küzdelme, a kórházas sorozat a korábbi mélyrepülése után, ha csak hajszállal is, de hónapok óta először tudta hozni a műsorsávját. Csütörtökön egyik nagy csatornát sem nézték sokan, így inkább úgy lehetne összegezni a történteket, hogy a TV2-n adott Trópusi vihart jóval kevesebben követték, mint az RTL Klubon a Nicót. Pénteken, ha szoros versenyben is, de a TV2 volt a jobb, elsősorban a Megasztár szokásos jó szereplése okán.

Szombaton aztán a Csillag születik ismét a hét legnézettebb műsora lett, közel azonos számokat elérve, mint egy héttel korábban. A TV2 ugyan nem brillírozott, ám ezúttal legalább saját átlagos számaikat meg tudták közelíteni. Vasárnap az RTL Klub a Robin Williams főszereplésével készül Nászfrász című romantikus komédiát dobta be, ami simán verte a múlt év végén már vetített Tomb Raider című filmet. Ráadásul Hajdú Péter sem tudott aznap szépíteni a Heti hetes ellenében.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!