4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kicsi az esélye, hogy a ma vásárolt klímaberendezést szakszerűen be tudnák szerelni a jövő heti hidegfront érkezése előtt. A napok óta tartó hőség miatt a szerelők egy-két hétre le vannak kötve. Kiskapuk persze itt is akadnak. Mfor.hu háttér.

Hűsítő megoldás Mfor.hu-montázs

Marad a szellőztetés és a redőnylehúzás azok számára, akik nem szerezték be a nyári hőség beköszönte előtt klímaberendezésüket. Kínálatból akad bőven, de szakszerű beszerelésre a következő napokban már nem igen van esély. A hirtelen jött meleg miatt a szerelők feszített tempóban dolgoznak, újabb munkát pedig csak több napos határidővel vállalnak.

"A jövő hét végén még be tudom szerelni" - nyilatkozta lapunknak az egyik szereléssel és forgalmazással foglalkozó vállalkozó. Hasonló ajánlatokat kaptunk másoktól is, de sokan csak kéthetes határidővel vállalnak munkát. A költségek 30 és 50 ezer forint között változtak, de azt egyik szakember sem firtatta - ezért saját érdekében erre a megrendelőnek célszerű figyelni -, hogy milyen márkájú készüléket szeretnék felszereltetni. Ugyanis az áruházláncoknál vásárolt termékekre csak akkor van garancia, ha a márkaszerviz munkatársa köti be a készüléket, s nem a társasház mindenesét vagy egy klímaszerelésre szakosodott vállalkozót bízunk meg a munkával.

Azzal sem igen vannak tisztában a vásárlók, hogy a kültéri egységgel rendelkező berendezések telepítése építési engedélyhez kötött, függetlenül attól, hogy műemléképületről van-e szó vagy egyszerű társasházról. Hogy erre mennyire hívják fel a figyelmet az áruházláncok, vagy a forgalmazók, azt nem sikerült megtudnunk, de legtöbbjük a felelősséget a vevőre hárítja, lévén, ő van vele tisztában, hol lakik és ott milyen a viszonyok.

Korai szezonindulás

Mivel szinte pillanatok alatt csapott át az időjárás enyhe télből a kánikulai melegbe, így idén sokkal korábban indult a klímavásárlási láz, mint az előző években. A Praktikernél már márciusban megjelentek az első hirdetések a reklámújságokban. A meleg a vállalatot igazolta, azóta már a polcok többszöri újratöltésére volt szükség, tudtuk meg B. Molnár Erzsébettől, a Praktiker beszerzőjétől. Az Electro World viszont csak április végétől, május elejétől tapasztalt nagyobb rohamot.

A legnagyobb igény mindkét áruháznál a splitklímák iránt van, amelyekből egyértelműen nő a kínálat. Ezeknek a készülékeknek az árai az egyes márkák tekintetében változnak, ám a gyártók különböző teljesítményű készülékei között is komoly eltérés lehet a végösszeget tekintve. A Praktikernél jelenleg akciósan több ilyen típusú készüléket is hirdetnek, a legolcsóbbat 43990 forintért, design klímához pedig százezer forintos áron juthatunk. Az Electro World legjobb ajánlata jelenleg 49990 forint, tudtuk meg Szitás Imrétől, a vállalat termékkategória menedzserétől. Egyre többen keresik a mobilklímákat, kisebb méretű helyiségek hűtésére pedig a léghűtőt, a Praktikernél pedig már megkezdődött a bioszűrős és környezetbarát klímák árusítása is, mivel az áruház úgy véli, ez a jövő iránya.

A hazai fogyasztók árérzékenységéről megoszló véleményeket kaptunk. Akad olyan vásárló, aki - mivel több készülékre van szüksége - inkább forgalmazónál vásárol, mivel így jobb alkupozícióba kerülhet. Az áruházakban pedig a széles kínálattal próbálják kielégíteni az eltérő vásárlói igényeket. "Aki komolyan gondolja a klímavásárlást - esetleg több darabot is - az általában gondosan körülnéz és nem az ár érdekli, hanem a legmegfelelőbb készüléket keresi, de manapság már egyre gyakoribb az is, hogy egy-egy jó akció komoly tömegeket képes megmozgatni" - magyarázta Szitás Imre.

A statisztikai adatok pedig azt jelzik, hogy valóban egyre többen vesznek klímaberendezéseket. A Praktikernél például idén az első hat hónapban annyi klímát, mobilklímát, léghűtőt és ventillátort adtak el, mint tavaly egész évben. Azaz annak ellenére, hogy szezontermékről van szó egyre nagyobb az áruházak termékportfoliójában e kategória szerepe, de még van hova fejlődnünk. Európában az ilyen típusú berendezések aránya (főleg a déli országokban) jóval magasabb, mint hazánkban, átlagosan minden második lakást klímával hűtenek.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!