4p

A Sztárban sztár végeztével a Miss Universe Hungary címmel futó szépségkirálynő választás lehetett volna a TV2 hétvégi nagy dobása. Kár, hogy inkább az idősebb korosztályt mozgatta meg a műsor.

Borítékolható volt, hogy a TV2 őszi felívelése a Sztárban sztár fináléjával véget ér, az viszont kissé meglepő volt, ahogy a földbe állt a csatorna nézettsége főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban. Pedig a hétköznap esténként futó Drágám add az életed című vetélkedő még egészen jól állta a sara, hiszen a közönségaránya jócskán meghaladta a csatorna átlagát. Utána viszont sem a Szultána című török sorozat, sem a többi film és tévés széria nem tudta komolyabban megmozgatni a nézőket, így a hét első öt napján mondhatnánk a szokásos gyengébb teljesítményt hozták.

Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy az RTL Klub annak ellenére feladta a leckét a versenytársának, hogy ott is kifutott egy igen sikeres program, a Konyhafőnök. A 46. héten tért vissza a képernyőre az RTL Klub három, tavaly ugyanebben az időszakban debütált saját gyártású műsora. A Keresem a családom, a Válótársak és Gyertek át! is magabiztosan nyerte a műsorsávját, nem volt ellenfelük olyannyira, hogy közel háromszoros közönségarányt értek el a velük egy sávban futó műsorokkal szemben. Az új epizódok mind a három esetben kivétel nélkül a 20 legnézettebb műsor közé kerültek a kereskedelmi célcsoportban. A Válótársak a 18., a Gyertek át! a 19., a Keresem a családom pedig a 20. helyen nyitott.

Ezek után a hétvégi programok versenye volt érdekesebb, legalábbis előzetesen. A hét legnézettebb műsora a 18-49-es korosztály körében ezúttal is az X-Faktor lett. A főműsoridős 27 százalékos közönségarányával ugyan kimagaslott a mezőnyből, ám a tehetségkutató idén is több alkalommal hozott ennél jobb számokat. Arról nem is beszélve, hogy néhány szériával ezelőtt 50 százalék feletti közönségarányt is tudott az X-Faktor, de a 40-et biztosan hozta. Igaz hozzá kell tenni, hogy nemzetközi tendencia az énekes tehetségkutatók lecsengése. Nálunk sokkal nagyobb lélekszámú országokban sem tudnak annyi izgalmas sztorit és jó hangot egy műsorba gyűjteni, ami biztosítaná a korábbi kiugrós közönségarányt.

A nézői érdeklődés változását jól mutatja a vasárnapi műsorok összevetése is. A TV2 nagy durranásnak szánt műsora, a Miss Universe Hungary éppen csak átlépte a kereskedelmi célcsoportban a 10 százalékos közönségarányt, és 181 ezer nézőt ért el. Ezzel szemben a múlt vasárnap még ugyanebben a célcsoportban 479 ezer nézővel és 26 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhetett a csatorna. Pedig az ellenfél gyakorlatilag nem változott, hiszen korábban és most vasárnap is a Hobbit című film egy-egy része volt látható.

Más kérdés, hogy a teljes lakosságot tekintve a szépségkirálynők nagyobb népszerűségnek örvendtek, hiszen ott a 15 százalékhoz közelített a csatorna közönségaránya. Hozzá kell tenni azt is, hogy a viszonylag drága és nem túl sikeres produkciónak ugyanakkor fontos szerepe volt abban, hogy a TV2 még viszonylag távol maradt a 18-49-es korcsoportban nyáron elszenvedett negatív rekordjától. A foci-eb alatt mért heti átlagos 6,9 százalékhoz képest ugyanis most 7,6 százalékot mértek nekik.

A fentiek tükrében nem árulunk el nagy titkot, hogy a 46. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL Klub minden estét behúzott, az átlagos közönségaránya pedig 19,2 százalék lett. A TV2 (7,6% SHR) pedig ismét elkezdhet hátra felé tekintgetni, hiszen a múlt héten megint rájött a két RTL-es kábelcsatorna, a Cool (5,5% SHR) és a F+ (5,2% SHR). Az egy héttel korábbi számait hozta a Viasat3 (3,7%), és ismét 2 százalék alá került a Duna TV (1,9% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!