3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tévés nézettségi versenyt továbbra is magabiztosan uralja az RTL Klub, mely ezúttal is fölényesen nyerte az elmúlt hetet. A cégcsoport most indított el a nagy reményekkel harcba küldött RTL2 csatornáját, mely az első hetében ugyan látványos eredményeket még nem ért el, ám az M1-gyel időnként harcban volt.

Simon Zsolt, a TV2 vezetője lapunknak adott nyilatkozatában saját tevékenységüket szisztematikus építkezésként írta le, miközben a nagy vetélytárs lépései - melyek rendszerint időben megelőzik a TV2-jét - gazdaságilag pazarlónak tűnnek. Erre vezette vissza azt is, hogy az RTL Klub már október elején elindította új prémiumcsatornáját, az RTL2-t, mely a következő hónapokban várhatóan csak veszteséget termel. A kábelszolgáltatóktól ugyanis csak a jövő évtől kapnak terjesztési díjat, miközben a csatorna nézettségét megalapozó – időnként drága, sajátgyártású – műsorok nem kevés pénzt emésztenek fel.

Ugyanakkor az első hét számai alapján az RTL2 előrehozott indulása akár indokolt is lehet, hiszen a nézettségi adatok alapján idő kell míg a nézők rátalálnak, és visszatérnek az új csatornára. Kedden, főműsoridőben 1,06 %-os (SHR) közönségarányt ért el a csatorna a 18-49 éves korosztály körében, amivel a Nielesen által mért magyar nyelvű csatornák versenyében a 17. helyet szerezte meg. Ez vadonatúj csatornaként szép eredmény, ugyanakkor az RTL csoport által kitűzött dobogós helytől nagyon messze van. Az is látszik az adatokból, hogy a sajátgyártású programokkal lehet sikeres az adó, hiszen a múlt héten a Vacsoracsata tudott a középmezőnyhöz foghatót elérni.


A piacvezető csatornán hétköznapokon szintén egy sajátgyártású műsor, a képernyőre a múlt héten visszatért program pörgette a nézettségi adatokat. Az Egy perc és nyersz a tavaszi bemutatkozáshoz hasonlóan elképesztő számokat hozott. Remekelt a hétvége mindkét napján műsorba került X-Faktor is.

A 40. héten a főműsoridőben, a kereskedelmileg fontos célcsoportban minden estét simán nyert az RTL Klub. A csatorna műsorait átlagosan a tévénézők 30 százaléka követte, ami megegyezik az egy héttel korábbi szinttel. Stagnált a TV2 közönségaránya is, a csatornát a tévé előtt ülők 16,3 százaléka nézte átlagosan. A szokásosnál gyengébben teljesített a középmezőny, a dobogóra szokás szerint a Cool tudott felkapaszkodni (4,9% SHR), igaz magához képest gyenge számokkal. A másik RTL-es érdekeltségű csatorna, az F+ (4,2% SHR) és a Viasat3 holtversenyben végzett a negyedik helyen, míg a sort az M1 zárta (3,7% SHR).


Ami az egyes estéket illeti, az elmúlt hetekhez hasonlóan megint csak ismételni tudjuk magunkat. Hétfőn a Doktor Csont simán verte az NCIS-t, ahogy a Hazudj, ha tudsz is könnyedén utasította maga mögé az NCIS: Los Angelest. Kedden sem tudott eredményesen tapadni a TV2 a Pitch Black filmmel, az RTL-en vetített Castle a korábbi heteknél sokkal jobb számokat pordukált.

Szerdán a Dallas ugyan megelőzte a Houset, ám nem azért, mert a Ewing család olyan frenetikus számokat hozott volna. A Született feleségek ezúttal is legyűrte a Házon kívül műsorát. Csütörtökön az RTL Klub filmje, a Halálos fegyver 3 remekelt, és könnyedén előzte meg a TV2-n vetített Apádra ütök című filmet. Pénteken a Barátok közt után szoros volt a verseny, az RTL-es CSI és a Gyilkos elmék elmaradt a TV2-n vetített A da Vinci-kód című filmtől.

A múlt héthez hasonlóan szombaton és vasárnap is következett az újabb X-Faktor söprés. Más kérdés, hogy a tehetségkutató ezúttal nem tudta megdönteni saját korábbi csúcsait.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!