Magyarországon 2014-ben 67 500 új személyautót helyeztek forgalomba, ami 20 százalékos növekedést jelent az azt megelőző időszakhoz képest. Ez a szám uniós viszonylatban is kiemelkedőnek számít, ahol 5,7 százalékos volt az átlagos növekedés.
Azonban van ennek egy másik olvasata is, mégpedig az, hogy 67 500 autó egy közel 10 milliós országban nagyon kevés, legalábbis uniós viszonylatban. Persze tudjuk, hogy emellett közel 100 ezer használtautó is gazdára talált nálunk, de azok nagy része 10 évnél is idősebb, így nehezen illeszthetők bele a magyar gazdasági csodába.
Magyarországon ugyanis minden 146. lakosra jutott egy új autó, mialatt uniós szinten ez a szám 40. Nálunk csak Bulgária, Románia, Litvánia, Lettország és Görögország tavalyi autópiaca volt kisebb a lakosságszámhoz viszonyítva.
Régiós viszonylatban sem állunk túl jól, a cseheknél 55, a szlovákoknál 75, a lengyeleknél pedig 118 lakosra jutott egy kocsi, de még a horvátok (125) is lehagytak minket.
Messze a legjobb arányt Luxemburgban érték el 11 lakossal, de Belgium (23), Nagy-Britannia (26) és Németország (27) is jól teljesített.
Magyarország számára ez pedig nem lesz elég, hogy érdemben csökkenteni tudjuk a személygépkocsi-állomány átlagos életkorát, amely a 2006-2007-es 10,3 évről 2013-ra 13 évre emelkedett. A tavalyi adatokat vélhetően 1-2 hónapon belül közli a KSH.
mfor.hu