A Tesco - a vezető szerint - csak azt követően fog piacra lépni Indiába, amint változtatják a külföldi közvetlen befektetéseket szabályzó törvényeket az ázsiai országban. Emellett figyelni kell az ellátási lánc infrastruktúra is, amely szintén komoly fejlesztéseket igényel az országban. "Mindez hosszú évek türelmes munkája" - véli Andrew Higginson. "Nem hisszük, hogy egy csapásra megjavulna minden, véleményünk szerint 2-5 évig tarthat az a periódus, amíg a szükséges változások első fázisa lezajlik."
A brit cég egyébként már a tavalyi évben is tervezte a megjelenést, akkor egy helyi vállalattal közösen létrehozandó cégben gondolkodtak. A Bharti Enterprises végül azonban nem a Tescóval, hanem annak amerikai konkurensével, a Wal-Marttal egyezett meg. A brit vállalat másik nagy ellenlábasa, a francia Carrefour az idén tavasszal jelent meg első egységével az indiai piacon.
A brit élelmiszerlánc háromezer szupermarkettel van jelen a globális piacon, 1800 áruházat működtet Nagy-Britanniában. A hazai, brit mellett piacvezetőnek számít többek között Magyarországon is. Az elmúlt években a stabil piacai mellett olyan nagy potenciállal rendelkező országokban jelent meg a társaság, mint az USA vagy Japán.