2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legnagyobb brit kiskereskedelmi vállalat, a Tesco is szeretne belépni az indiai piacra, ám csak akkor, ha megfelelő körülmények adódnak a piaci megjelenésre.

A Tesco pénzügyi vezetője egy londoni eseményen arra figyelmeztetett, hogy az Indiában dúló befektetési őrület gyakran meggondolatlan lépésre ösztönzi a cégeket, amelyet azonban a brit kiskereskedelmi vállalat szeretne elkerülni. Szerinte, miközben mindenki az indiai piacra szeretne betörni a lehetséges kockázatokkal kevesen törődnek.

A Tesco - a vezető szerint - csak azt követően fog piacra lépni Indiába, amint változtatják a külföldi közvetlen befektetéseket szabályzó törvényeket az ázsiai országban. Emellett figyelni kell az ellátási lánc infrastruktúra is, amely szintén komoly fejlesztéseket igényel az országban. "Mindez hosszú évek türelmes munkája" - véli Andrew Higginson. "Nem hisszük, hogy egy csapásra megjavulna minden, véleményünk szerint 2-5 évig tarthat az a periódus, amíg a szükséges változások első fázisa lezajlik."

A brit cég egyébként már a tavalyi évben is tervezte a megjelenést, akkor egy helyi vállalattal közösen létrehozandó cégben gondolkodtak. A Bharti Enterprises végül azonban nem a Tescóval, hanem annak amerikai konkurensével, a Wal-Marttal egyezett meg. A brit vállalat másik nagy ellenlábasa, a francia Carrefour az idén tavasszal jelent meg első egységével az indiai piacon.

A brit élelmiszerlánc háromezer szupermarkettel van jelen a globális piacon, 1800 áruházat működtet Nagy-Britanniában. A hazai, brit mellett piacvezetőnek számít többek között Magyarországon is. Az elmúlt években a stabil piacai mellett olyan nagy potenciállal rendelkező országokban jelent meg a társaság, mint az USA vagy Japán.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!