A rendelés nagy része közepes méretű A320-as modellekből áll. Ebből a típusból 110-et vásárolnak a kínai partnerek, a csomag maradék részét pedig kicsit nagyobb A330-asok teszik ki - közli az AP.
A gyártó és távol-keleti partnerei idén nyáron megállapodtak arról is, hogy közösen fognak Kínában A320-asokat gyártani az országban tapasztalható nagy kereslet kielégítésének érdekében.
Az újonnan felépítendő gyár mindenben megegyezik majd az Airbus hamburgi, legmodernebb műszaki színvonalat képviselő összeszerelő üzemével, így az elkészült egyfolyosós, százötven férőhelyes gépek minden műszaki paraméterükben azonosak lesznek az Európában gyártott gépekkel.
A tervek szerint az üzem 2011-re eléri majd a havi négy gépes gyártókapacitást - írta korábban az mfor.hu.
Eladási rekord
Az idén eddig 1122 gépre szóló rekordmennyiségű megrendelést tudhat magáénak az Airbus, miután a novemberi dubai légi szalonon két nap alatt történelmi mennyiségű megrendelést kapott. A légi ipari seregszemlén összesen 35 milliárd dollár értékben vásároltak gépeket a gyártótól, és már akkor megdöntötte 2005-ös 1111 darabos rekordját.
Az A380-as óriásgép háromszori késedelmének bejelentését követő pénzügyi nehézségek után az Airbus igazi kereskedelmi sikerrel zárja az évet, de ennek ellenére Thomas Enders, a konzorcium elnöke nem kíván módosítani a Power 8 néven februárban elindított négyéves átalakítási terven, melynek keretében hat európai üzemben tízezer munkahely megszüntetése várható.