3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nagy ígéretek és biztató jóslatok ellenére az európai mobil felhasználók között nem elég népszerű a WAP. A gondok orvoslására a Forrester Reasearch a mobil internet újra pozicionálását, az egyszerű alkalmazások bevezetését és az üzleti felhasználók megnyerését javasolja.

A nagy ígéretek és biztató jóslatok ellenére az európai mobil felhasználók között nem elég népszerű a WAP. A gondok orvoslására a Forrester Reasearch a mobil internet újra pozicionálását, az egyszerű alkalmazások bevezetését és az üzleti felhasználók megnyerését javasolja.


Az egy éve még a mobil internet fantasztikus jövőképét hirdető sajtó manapság meglehetősen csalódottnak tűnik a WAP-pal kapcsolatban. A legtöbb szakértő, köztük a Forrester Research elemzői ennek ellenére úgy gondolják, hogy 2005-re Nyugat-Európában majd a lakosság 54 százaléka használja ezt a szolgáltatást. Ennél lényegesen szerényebbek viszont a tavalyi adatok, melyek mindössze 2,5 millió rendszeres Nyugat-Európai WAP-használóról számolnak be. A WAP lassú térnyerését mutatja, hogy egy felmérés során a leginkább "mobilizált" országok közé tartozó Dániában a WAP létezéséről tudó felhasználók 82 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nincs szándékukban használni azt.

Azok a vállalkozó szellemű mobil-tulajdonosok, akik kipróbálták a WAP-ot legtöbbször a fájdalmasan lassú működésre és a szegényes tartalomra panaszkodnak. Ezzel magyarázható a Boston Consulting Group megállapítása is, mely szerint a svéd felhasználók 32 százaléka az első próbálkozás után felhagy a mobil internet használatával. Még ennél is rosszabb helyzetről tudósítanak a német és a francia adatok. Itt a mobil tulajdonosoknak csak 0,5, illetve 1,9 százaléka használja a WAP-ot, holott az erre alkalmas készülékek száma nagyságrendekkel nagyobb.

Egy év távlatából úgy tűnik, hogy a WAP bevezetését elsősorban a téves pozícionálás nehezítette meg. A WAP, mint az internet böngészés mobil alternatívája olyan várakozásokat keltett, melyeknek a lassú működés (kis sávszélesség), a kis kijelző és a kényelmetlen kezelhetőség miatt nem tudott megfelelni.

Bár akadnak pozitív példák, kevés még az olyan szolgáltatás, melyet valóban a WAP sajátosságainak, lehetőségeinek figyelembevételével alakítottak ki. Komoly és jelenleg jórészt még kihasználatlan piacot jelentenek viszont a vállalati mobiltelefon használók. Számukra nagyon fontosak lehetnek az olyan egyszerű alkalmazások, melyek email üzeneteik elolvasását, vagy a vállalati adatbázishoz való hozzáférést teszik lehetővé.

Hogy beválik-e a piackutatók 2005-re szóló jóslata, majd csak 5 év múlva tudjuk meg, sokkal hamarabb kiderül viszont, hogy a WAP első generációjával szerzett kedvezőtlen tapasztalatok mennyire vetik vissza a mobil internet terjedését.

Forrás: Forrester Research, Wall Street Journal

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!