2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai Airbus repülőgépgyártó bejelentette, hogy tovább fogja fejleszteni nagy hatótávolságú A350-es típusát, mivel a Boeing 787-es Dreamlinerrel folytatott küzdelemben a mérnökök "összecsapták" a gépet, amire már több ügyfél panaszkodott.

A bejelentéssel Gustav Humbert vezérigazgató gyakorlatilag elismerte, hogy cége - a szóban forgó kategóriában legalábbis - alulmaradt amerikai ősellenségével szemben. Az Airbus stratégiájában a leghangsúlyosabb elem a hatalmas A380-as szuperjumbo, ezzel szemben a Boeing inkább az európaiak A350-esének megfelelő, gazdaságosabb, nagy hatótávolságú 787 Dreamlinerre koncentrál. Ennek köszönhető, hogy ebben a - mostanában egyébként igen népszerű - repülőgép-osztályban egyelőre az amerikaiak üdvöskéje teljesít jobban - írja az International Herald Tribune.

A Boeing sikerét jelzi az is, hogy az Airbus értékesítési adatai ugyan sok modell esetében meghaladják riválisáét, a 787-es azonban e tekintetben messze lekörözte az A350-est. Az európai gyártó tehát nemcsak a hibák kiküszöbölése érdekében, hanem az eladási adatok javítása miatt is fejleszteni kívánja a típust, amiről egyik legnagyobb vásárlójával, az ILF repülőgép bérbeadó társasággal is konzultál.

Légicsata - A Boeing gépe áll nyerésre

Steve Udvar-Hazy ILF-vezér úgy vélte, az A350-es fő problémája, hogy egy régebbi modell átalakított változata, amely néhány elemén látszik. A géptípus legutóbbi verziója mindenesetre igen jól sikerült, ami a megrendelésekben is megmutatkozik. Hátrányt jelent azonban, hogy a 787-esek, melyek gyártása 2007-ben indul, a Boeing állítása szerint 20 százalékkal lesznek üzemanyag-takarékosabbak, mint a piacon lévő hasonló méretű repülők. A jelenlegi olajárak mellett pedig ez igen fontos szempont a légitársaságok döntései során.

Eközben az A380-as óriásgép tesztelése szépen halad, bár e típussal kapcsolatban is felmerültek problémák: egyes ügyfelek a gép által generált jelentős mértékű zajszennyezésre, illetve hatalmas üzemanyag-fogyasztására panaszkodtak.

Az mfor.hu már korábban közölte, hogy Európa első számú hadiipari vállalata, a brit BAE System Plc. bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat a francia-német-spanyol EADS konzorciummal, az Airbus többségi tulajdonosával a repülőgép-gyártóban lévő 20 százalékos tulajdoni részesedésének eladásáról. Az EADS birtokolja a cég fennmaradó 80 százalékát.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!