A Boeing sikerét jelzi az is, hogy az Airbus értékesítési adatai ugyan sok modell esetében meghaladják riválisáét, a 787-es azonban e tekintetben messze lekörözte az A350-est. Az európai gyártó tehát nemcsak a hibák kiküszöbölése érdekében, hanem az eladási adatok javítása miatt is fejleszteni kívánja a típust, amiről egyik legnagyobb vásárlójával, az ILF repülőgép bérbeadó társasággal is konzultál.
Steve Udvar-Hazy ILF-vezér úgy vélte, az A350-es fő problémája, hogy egy régebbi modell átalakított változata, amely néhány elemén látszik. A géptípus legutóbbi verziója mindenesetre igen jól sikerült, ami a megrendelésekben is megmutatkozik. Hátrányt jelent azonban, hogy a 787-esek, melyek gyártása 2007-ben indul, a Boeing állítása szerint 20 százalékkal lesznek üzemanyag-takarékosabbak, mint a piacon lévő hasonló méretű repülők. A jelenlegi olajárak mellett pedig ez igen fontos szempont a légitársaságok döntései során.
Az mfor.hu már korábban közölte, hogy Európa első számú hadiipari vállalata, a brit BAE System Plc. bejelentette, hogy tárgyalásokat folytat a francia-német-spanyol EADS konzorciummal, az Airbus többségi tulajdonosával a repülőgép-gyártóban lévő 20 százalékos tulajdoni részesedésének eladásáról. Az EADS birtokolja a cég fennmaradó 80 százalékát.