Az Airbus 1 341 új megrendelést kapott 2007-ben, 72-vel kevesebbet, mint a Boeing. Az európai társaság azonban 453 járművet szállított le, az amerikai pedig csak 441-et - közli a BBC.
Az Airbus az utóbbi időben sorozatos gyártási gondokkal küszködött, amelyek miatt "zászlóshajójának" számító A380-as szuperjumbójának elkészülése is késedelmet szenvedett. Emellett a gyenge dollár is hátrányt jelentett a cég számára, hiszen a költségeit euróban számolja el, az eladott gépekért cserébe viszont általában dollárt kap. A pénzügyi problémák miatt a vállalat kénytelen volt egy költségcsökkentő programot kidolgozni, melynek keretében tízezer dolgozójától válik meg egy négyéves időszak alatt.
Az idei év ismét szoros versenyt hozhat a két gyártó között. A Boeing nemrég jelentette be új 787-es típusának, a Dreamlinernek az újabb késését, az Airbus pedig a 787-es riválisának szánt A350-es modelljének tervezésével küszködik.
Ez utóbbi feladathoz az európai vállalat egyébként állami támogatást is kért - írja az International Herald Tribune -, ami tovább növelheti a kereskedelmi feszültséget Európa és az USA között. Korábban az Egyesült Államok már a Világkereskedelmi Szervezet (WTO) elé vitte a repülőgépgyártó állami támogatásának ügyét, döntés azonban még nem született.