2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Cseh szendvicseket fogyaszthatnak rövidesen a magyarok. Három nagy cseh fast-food társaság is jelezte, hogy már a közeljövőben megjelenik termékeivel a magyar piacon. Elsőként az Apetit nyit leányvállalatot Magyarországon, őt a Crocodille fogja követni, míg harmadikként a Hamé csoport jelezte magyarországi terjeszkedését.

"Már létrehoztunk Magyarországon egy társaságot, s most annak logisztikai támogatásán gondolkodunk" - közölte a Tyden című cseh társadalmi-politikai hetilap legújabb kiadásában Stanislav Holinka, az Apetit cég tulajdonosa. A részvénytársaság termékeit sikerrel értékesíti a lengyel piacon. Szlovákiában már korábban leányvállalatot alapított, amely nemcsak a termékek előállításával és forgalmazásával foglalkozik, hanem egy saját központi raktárral is rendelkezik. Az Apetit tavalyi forgalma mintegy 200 millió koronát tett ki, az idei év terve meghaladja a 300 milliós forgalmat.

Beveszik a hazai piacot

Petr Cichon, a Crocodille CR tulajdonosa, egyelőre nem kívánt részletekbe bocsátkozni a cég magyarországi terveivel kapcsolatban. Azt azonban megerősítette, hogy termékeik a magyar piacon már a közeljövőben megjelennek. A 13 éve alapított Crocodille CR jelenleg a legnagyobb csehországi szendvicskészítő cég, amelynek évi forgalma meghaladja a félmilliárd koronát.

A Hamé élelmiszeripari csoport nem titkolja, hogy mintegy két éven belül az első számú cseh szendvicskészítő cég szeretne lenni. A vállalat egész forgalma meghaladja az évi négymilliárd koronát. A Hamé a közelmúltban megvette a Bapa-Papácek szendvicskészítő vállalatot. A 90 százalékos részvénycsomagért 62 millió koronát fizetett. A maradék tíz százalékot a Hamé többségi tulajdonosa Leos Novotny vette meg saját tulajdonba. A cég szendvicsüzletének forgalma 2005-ben meghaladta a 300 millió koronát.

A negyedik még nem terjeszkedne

A cseh szendvicspiac negyedik játékosa, a KM-Produkt, egyelőre nem tervez magyarországi terjeszkedést, tavalyi bevétele 100 millió koronára rúgott. A Tyden összeállítása szerint Csehországban évente több mint 1,1 milliárd korona értékben adnak el szendvicseket. A piaci szakértők véleménye szerint azonban még jelentős lehetőségek vannak a bővítésre és a forgalom növelésére.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!