2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Cseh szendvicseket fogyaszthatnak rövidesen a magyarok. Három nagy cseh fast-food társaság is jelezte, hogy már a közeljövőben megjelenik termékeivel a magyar piacon. Elsőként az Apetit nyit leányvállalatot Magyarországon, őt a Crocodille fogja követni, míg harmadikként a Hamé csoport jelezte magyarországi terjeszkedését.

"Már létrehoztunk Magyarországon egy társaságot, s most annak logisztikai támogatásán gondolkodunk" - közölte a Tyden című cseh társadalmi-politikai hetilap legújabb kiadásában Stanislav Holinka, az Apetit cég tulajdonosa. A részvénytársaság termékeit sikerrel értékesíti a lengyel piacon. Szlovákiában már korábban leányvállalatot alapított, amely nemcsak a termékek előállításával és forgalmazásával foglalkozik, hanem egy saját központi raktárral is rendelkezik. Az Apetit tavalyi forgalma mintegy 200 millió koronát tett ki, az idei év terve meghaladja a 300 milliós forgalmat.

Beveszik a hazai piacot

Petr Cichon, a Crocodille CR tulajdonosa, egyelőre nem kívánt részletekbe bocsátkozni a cég magyarországi terveivel kapcsolatban. Azt azonban megerősítette, hogy termékeik a magyar piacon már a közeljövőben megjelennek. A 13 éve alapított Crocodille CR jelenleg a legnagyobb csehországi szendvicskészítő cég, amelynek évi forgalma meghaladja a félmilliárd koronát.

A Hamé élelmiszeripari csoport nem titkolja, hogy mintegy két éven belül az első számú cseh szendvicskészítő cég szeretne lenni. A vállalat egész forgalma meghaladja az évi négymilliárd koronát. A Hamé a közelmúltban megvette a Bapa-Papácek szendvicskészítő vállalatot. A 90 százalékos részvénycsomagért 62 millió koronát fizetett. A maradék tíz százalékot a Hamé többségi tulajdonosa Leos Novotny vette meg saját tulajdonba. A cég szendvicsüzletének forgalma 2005-ben meghaladta a 300 millió koronát.

A negyedik még nem terjeszkedne

A cseh szendvicspiac negyedik játékosa, a KM-Produkt, egyelőre nem tervez magyarországi terjeszkedést, tavalyi bevétele 100 millió koronára rúgott. A Tyden összeállítása szerint Csehországban évente több mint 1,1 milliárd korona értékben adnak el szendvicseket. A piaci szakértők véleménye szerint azonban még jelentős lehetőségek vannak a bővítésre és a forgalom növelésére.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!