Emelkedő úthasználati díjak
A szociális előírások szigorodásával egyre több gépkocsivezetőre lesz szükség, viszont nem áll rendelkezésre a megfelelően képzett utánpótlás. Ennek megteremtése érdekében még nem tudjuk, mit tudunk tenni, egyik útja a járművezetőképzés szakmásítása.
Közel 25 ezer vállalkozót és mintegy 70 ezer gépkocsivezetőt érint, hogy május 1-jétől az AETR hatálya kiterjed a belföldi forgalomra is. Célul tűztük ki magunk elé, hogy a kötelezővé váló új szociális előírások minden érintett vállalkozás számára ismertek legyenek.
Világosan látszik, az EU az úthasználati díjak emelésével próbálja meg az utak zsúfoltságát csökkenteni, illetve bizonyos áruféleségeket vasúti forgalomra terelni. A vállalkozásoknak a tervezés során ezzel számolniuk kell. Elnökségünk ezért azzal a javaslattal él, amikor a vállalkozás számláz a megbízó felé, az úthasználati díjat külön soron tűntesse fel, így látható, hogy azért nőtt a fuvardíj, mert az úthasználati díjat emelték.
A NIT-Hungary elnöksége felkéri a közúti közlekedési szakma valamennyi résztvevőjét (jogalkotókat, hatóságokat, ellenőrző szervezetet és természetesen valamennyi vállalkozót), aktív közreműködéssel segítsék a cselekvési programban foglaltak végrehajtását.
Cselekvési-program a hazai fuvarozók védelméért
Alig több mint fél év múlva Magyarország az Európai Unió tagja lesz. A közúti közlekedési szolgáltatókat is nagymértékben érinteni fogja a csatlakozás. Éppen ezért sürgetnek cselekvési programot a fuvarozói szakma képviselői.