3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt években – a sportközvetítések mellett - az Eurovíziós Dalfesztivál, illetve annak hazai válogatója, A Dal című műsor volt a köztévé egyik legnézettebb műsora. Szombaton elindult a 2015-ös hazai verseny, a nézők azonban még csak "ismerkednek" a műsorral.

Sokat lamentáltunk az utóbbi időben a tehetségkutatók kifulladásáról, elsősorban az X-Faktor gyengébb őszi eredményei miatt. Ugyan az M1 évek óta egyik legnépszerűbb műsora, A Dal is egy énekesek közötti vetélkedő, ám a kereskedelmi csatornák kínálatánál annyival jobb helyzetben van, hogy jórész ismert, a bulvárlapokban gyakran visszaköszönő előadók szerepelnek benne, akik sokszor valamelyik korábbi X-Faktor, vagy Megasztár szériában tűntek fel.

A bejáratott verseny, és az ismert arcok elvileg garancia lett volna arra, hogy erősen indítson a műsor szombaton. Ennek ellenére az eredmény a 18-49-es korcsoportban, bár az M1 átlagos közönségarányát jócskán meghaladta, de kiugrónak nem nevezhető. A kereskedelmi szempontból fontos korosztály tagjai közül ugyanis átlagosan százból csak 11 ember nézte a műsort. Így csak egy félórás periódusban volt szombat este ebben a célcsoportban a legerősebb. A teljes lakosságot nézve ugyanakkor már sokkal jobbak a számok, hiszen közel minden hatodik tévénézőt A Dal érdekelt, és 710 ezren nézték a versenyt.

Ha már énekesek megmérettetése, akkor érdemes egy picit a TV2 műsorával, a Rising Starral is foglalkozni. Induláskor fiatalos műsornak tűnt, az első adások idején a 18-49-es korosztály kis mértékben felülreprezentált volt. A műsor azonban mára eljutott oda, hogy a teljes lakosság körében sokkal jelentősebb közönségarányt tud, mint a kereskedelmi célcsoportban. A műsor ugyanis a 4 év feletti korosztályt tekintve majdnem 26 százalékos közönségarányt ért el, illetve 1,34 millió nézőt, amivel ebben a célcsoportban a hét legnézettebb műsora lett. Ezzel szemben a 18-49-ben 5 százalékponttal alacsonyabb volt a teljesítménye, ami (ilyen arányoknál) óriási különbségnek tűnik.

A kereskedelmi célcsoportban egyébként a 4. héten is a Barátok közt volt a legnézettebb műsor. A sorozat továbbra is a legnagyobb érdeklődéssel kísért hétköznapi program. A 18-49 éves korcsoportban ami a nézettségi listát illeti, a Berényi család állhatott fel a dobogó első három fokára, őket követik Laliék az Éjjel-Nappal Budapestben. Az első tíz helyből a múlt héten kilencet az RTL Klub zsebelt be, ebből ötöt a Berényi klán, négyet pedig az Éjjel-Nappal Budapest fiataljai.

A fentiek alapján talán nem meglepő, hogy a hétköznap estéket könnyedén nyerte az RTL Klub. Szombaton, ahogy fent jeleztük, hiába került műsorban az Eurovíziós Dalverseny válogatója, az M1 nem tudta megelőzni a nagy vetélytársakat. Így ezen a napon is az RTL Klub örülhetett. A hét utolsó napján aztán a Rising Star révén egy estét megnyert a TV2 is.

Összességében a 4. héten a 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között az RTL Klubot a múlt héten átlagosan a tévé előtt ülők 20,2 százaléka követte, míg a TV2 12,2 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között a Cool ezúttal is kiemelkedő számokat (7,3% SHR) hozott, míg a F+ 6,5 százalékos közönségarányát "produkált". Az M1 közönségarányát (3,9%) az esti időszakban nem sikerült számottevő felfele mozdítani, így ismét maga mögé utasította őket a Viasat3 (4%SHR)

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!