3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az elmúlt években – a sportközvetítések mellett - az Eurovíziós Dalfesztivál, illetve annak hazai válogatója, A Dal című műsor volt a köztévé egyik legnézettebb műsora. Szombaton elindult a 2015-ös hazai verseny, a nézők azonban még csak "ismerkednek" a műsorral.

Sokat lamentáltunk az utóbbi időben a tehetségkutatók kifulladásáról, elsősorban az X-Faktor gyengébb őszi eredményei miatt. Ugyan az M1 évek óta egyik legnépszerűbb műsora, A Dal is egy énekesek közötti vetélkedő, ám a kereskedelmi csatornák kínálatánál annyival jobb helyzetben van, hogy jórész ismert, a bulvárlapokban gyakran visszaköszönő előadók szerepelnek benne, akik sokszor valamelyik korábbi X-Faktor, vagy Megasztár szériában tűntek fel.

A bejáratott verseny, és az ismert arcok elvileg garancia lett volna arra, hogy erősen indítson a műsor szombaton. Ennek ellenére az eredmény a 18-49-es korcsoportban, bár az M1 átlagos közönségarányát jócskán meghaladta, de kiugrónak nem nevezhető. A kereskedelmi szempontból fontos korosztály tagjai közül ugyanis átlagosan százból csak 11 ember nézte a műsort. Így csak egy félórás periódusban volt szombat este ebben a célcsoportban a legerősebb. A teljes lakosságot nézve ugyanakkor már sokkal jobbak a számok, hiszen közel minden hatodik tévénézőt A Dal érdekelt, és 710 ezren nézték a versenyt.

Ha már énekesek megmérettetése, akkor érdemes egy picit a TV2 műsorával, a Rising Starral is foglalkozni. Induláskor fiatalos műsornak tűnt, az első adások idején a 18-49-es korosztály kis mértékben felülreprezentált volt. A műsor azonban mára eljutott oda, hogy a teljes lakosság körében sokkal jelentősebb közönségarányt tud, mint a kereskedelmi célcsoportban. A műsor ugyanis a 4 év feletti korosztályt tekintve majdnem 26 százalékos közönségarányt ért el, illetve 1,34 millió nézőt, amivel ebben a célcsoportban a hét legnézettebb műsora lett. Ezzel szemben a 18-49-ben 5 százalékponttal alacsonyabb volt a teljesítménye, ami (ilyen arányoknál) óriási különbségnek tűnik.

A kereskedelmi célcsoportban egyébként a 4. héten is a Barátok közt volt a legnézettebb műsor. A sorozat továbbra is a legnagyobb érdeklődéssel kísért hétköznapi program. A 18-49 éves korcsoportban ami a nézettségi listát illeti, a Berényi család állhatott fel a dobogó első három fokára, őket követik Laliék az Éjjel-Nappal Budapestben. Az első tíz helyből a múlt héten kilencet az RTL Klub zsebelt be, ebből ötöt a Berényi klán, négyet pedig az Éjjel-Nappal Budapest fiataljai.

A fentiek alapján talán nem meglepő, hogy a hétköznap estéket könnyedén nyerte az RTL Klub. Szombaton, ahogy fent jeleztük, hiába került műsorban az Eurovíziós Dalverseny válogatója, az M1 nem tudta megelőzni a nagy vetélytársakat. Így ezen a napon is az RTL Klub örülhetett. A hét utolsó napján aztán a Rising Star révén egy estét megnyert a TV2 is.

Összességében a 4. héten a 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között az RTL Klubot a múlt héten átlagosan a tévé előtt ülők 20,2 százaléka követte, míg a TV2 12,2 százalékot ért el. Az RTL-es kábelcsatornák között a Cool ezúttal is kiemelkedő számokat (7,3% SHR) hozott, míg a F+ 6,5 százalékos közönségarányát "produkált". Az M1 közönségarányát (3,9%) az esti időszakban nem sikerült számottevő felfele mozdítani, így ismét maga mögé utasította őket a Viasat3 (4%SHR)

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!