Az elmúlt hónapokban igen agresszív akvizíciós politikát folytató Google korántsem fejezte be a terjeszkedést, szögezte le a társaság vezetője, Eric Schmidt. Ugyan a jövőben elképzelhető, hogy körültekintőbb lesz a társaság, de a kedvező piaci lehetőségeket maradéktalanul kihasználja. "Sokkal kényelmesebb helyzetben vagyunk manapság, mint néhány évvel ezelőtt" - idézte a vezető által az éves közgyűlésen elmondottakat a Reuters. "Ma már a felvásárlások során nem az vezérel minket, hogy le ne maradjunk a versenybe, hanem olyan cégeket keresünk, amelyek jól kiegészítik a portfoliónkat" - hangoztatta Schmidt.
Ezen szempontokat követte a társaság a legutóbbi időszak nagy akvizíciói során is, így a tavaly ősszel
felvásárolt YouTube, és a közelmúltban
megszerzett DoubleClickis illeszkedik a cég hosszútávú stratégiájába. Az új elvek tehát korántsem jelentik azt, hogy a cég terjeszkedésének tempója csökkenne, ezt bizonyítják a fenti ügyletek is, nyugtatta meg a cég tulajdonosait a vezérigazgató.
Arra a kérdésre, hogy felmerült-e a Google vezetésében a Dow Jones & Co. megszerzése, amely többek között a Wall Street Journal kiadója, és amelyre a médiamogul Ruppert Murdoch vetett szemet, Eric Schmidt úgy válaszolt, hogy cége fókuszában elsősorban a felhasználók által generált tartalom áll, és inkább ilyen irányban szeretnének terjeszkedni.