Az egészséges életmód világszerte hódító divatja az élelmiszeripari óriásokat is új termékek piacra dobására ösztönzi, melyek közül - ha másban nem, hát hírverésben - biztosan kiemelkedik majd az Enviga. A gyártók, a Coca-Cola és a Netlé szerint a természetes anyagokból készülő, ám mégis rendkívül hatékony üdítőben a zöld tea és a koffein jótékony elegye mellett az italban növényi alapú mikrotápanyagok is megtalálhatók lesznek. értesült az Economist. A tervek szerint a fogyasztók először februárban találkozhatnak az új termékkel.
Az elmúlt időszak látványos bukásai után -, mint amilyen a fogyasztók szerint kevésbé ízletes Vanilla Coke vagy a közepes mennyiségű kalóriát ígérő, ám inkább ilyen forgalmat elérő Coca-Cola C2 - a világ legnagyobb üdítőital gyártójánál most végre sikerben reménykednek. Erre alapot adhat, hogy egy már bevált partnerrel, a Nestlével dolgoztak együtt, amellyel közös termékük a Nestea is. Igaz a két cég iceteájának értékesítése a kezdeti sikerek után tavaly nyáron alaposan visszaesett.
Az új üdítő kapcsán egyébként a gyártó nem kevesebbet ígér a gyártó, minthogy - a korábbi italokkal ellentétben nem hizlal, hanem - fogyaszt: napi három doboz elfogyasztását követően 60-100 kalóriát éget el egy egészséges felnőtt szervezete.
A Coca-Cola igyekezete persze érthető, ha figyelembe vesszük, hogy a 2005-ös évben az alkoholmentes italok piacának már a 45 százalékát fedték le a nem szénsavas termékek (igaz ebbe beleszámították az ásványvíz-fogyasztást is). A 138 milliárd dolláros piacon ráadásul miközben a szénsavas termékek forgalma stagnál, addig ezek 10 százalék feletti növekedést érnek el évről évre.
Az elemzők mindamellett megosztottak, vajon az Enviga tényleg beváltja-e a hozzá fűzött reményeket. A Coca-Cola ugyanis az elmúlt időszakban több esetben is "mellényúlt" a fejlesztések során, ám szögezik le, az új ital hatására vázolt zsírégetés, olyan hívószó lehet, amely a túlsúlyos amerikai fogyasztókat egységesen felsorakoztathatja a wellnessital mellett.