A 62 százalékos részvénytulajdonnal rendelkező AUA a napokban lefoglalta a szlovák légitársaság két gépét "a konszern tulajdonának védelme" érdekében, a harmadikat pedig a lízingtársaság vette vissza. Az AUA azzal indokolta lépését, hogy a szlovák kormány mindezidáig megtagadta a szlovák légitársaság hatmillió eurós régi adósságainak rendezését a megállapodásnak megfelelően. Szlovákia szerint a vita 171 millió koronáról, azaz 4,85 millió euróról szól.
Az AUA szerint Pozsony a Slovak Airlines 2005. januári privatizációjakor elkötelezte magát a társaság meglévő adósságainak átvállalására. A mostani kormány ellenben az előző kormány által szerződésben vállalt követelést Brüsszel elé kívánja terjeszteni felülvizsgálatra.
Az AUA már az év elején leállította leányvállalata finanszírozását. Az év végén úgy nézett ki, hogy a szlovák társaság esetleges csődje 13 millió eurós kárt okozna az AUA-nak - az összeg az eljárás megindításáig persze még növekedhet. A csődeljárás során pedig még a régi adósságokat is az AUA nyakába varrhatják. Az AUA már előre bejelentette, hogy ebben az esetben bírósághoz fordul.
A Hospodarské Noviny szlovák lap jelentése szerint a Slovak Airlines biztosította az utazási irodákat, hogy eleget tud tenni a charterszerződéseknek. Christiane Böhm-Mayer, a szlovák légitársaság vezérigazgatója az eTrend internetportálnak kijelentette, hogy "a társaságnak már nincs jövője".