2p

Az amerikai autógyártás egyik pillérének számító Chrysler csütörtökön csődvédelmet fog kérni, miután a kormánnyal és a hitelezőkkel folytatott egyeztetések előző éjszaka kudarcba fulladtak, közölte az Obama-kormány két tisztviselője.

A Chrysler állítólag 2,25 milliárd dollár készpénzt ajánlott fel a fedezettel biztosított hitelezőinek azért cserébe, ha azok beleegyeznek a cég 6,9 milliárd dolláros, fedezettel biztosított adósságállományának leírásába. A hitelt nyújtó fedezeti alapok azonban elutasították az ajánlatot, ami után már csak a csődvédelem maradt a vállalat számára.

Az Obama-adminisztráció képviselői - akik a csődvédelemről szóló hivatalos bejelentés előtt csak nevük elhallgatását kérve nyilatkoztak - közölték: a csődvédelmi eljárás lehetőséget nyújt a Chryslernek az átszervezésre, és abból megerősödve kerülhet ki.

A The Washington Post szerint a kormány hosszú idő óta abban reménykedett, hogy csődeljárás nélkül is sikerül átalakítani a detroiti hármak közé tartozó Chryslert, ezt azonban a hitelezők elutasító magatartása meghiúsította. Nagyjából 40 fedezeti alapról van szó, amelyek az adósság mintegy 30 százalékával rendelkeznek.

Az eljárás nem azt jelenti, hogy a gyár leállítja a termelést; a Chrysler várhatóan már csütörtökön aláírja a partnerségi megállapodást az olasz FIAT autógyárral az átszervezés keretében. A csődvédelem során valószínűleg értékesítik a gyár egyes vagyontárgyait, amelyekből kifizetik a fedezeti alapokat.

A Chrysler - a nagyságra harmadik amerikai autógyár - várhatóan egy manhattani bíróságon nyújtja be a  csődvédelmi kérelmet. A cégnek április 30-ig szabott határidőt az Obama-kormány az átszervezésre. Feltételezések szerint a kormány fedezni fogja a Chrysler működési költségeit a csődvédelmi eljárás alatt. A The New York Times múlt héten arról írt, hogy a FIAT eredetileg 35 százalékos részesedéshez jutott volna az amerikai gyárban, de ezt később 20 százalékra mérsékelték. Washington jelezte, hogy 6 milliárd dollárig terjedő segítséget nyújt, ha a két cég összeolvad. A csődvédelmi eljárás után az új cég birtokosai a FIAT-on kívül az amerikai autóipari szakszervezet, a pénzügyminisztérium és a hitelezők lennének.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!