2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csődvédelmet kért a svéd Saab autógyár, amely anyavállalatához, az amerikai General Motorshoz (GM) hasonlóan súlyos anyagi gondokkal küszködik.

A csődvédelem lehetővé teszi a vállalat számára, hogy kidolgozza az életben maradáshoz szükséges átalakítási terveket, és azokat - a vállalat vezetésének ígérete szerint - három héten belül a hitelezők elé tárja.

A cégcsoport terveiben az önállóvá válás, a GM-ről való leszakadás is szerepel, amit az anyavállalat is megerősített pénteken. A GM detroiti közleménye szerint a csődvédelem megnyitja az utat a svéd leányvállalat önállóvá válása előtt. Felmerült az ugyancsak a GM-hez tartozó Opellel való összeolvadás lehetősége is.

A Saab új pénzt is szeretne bevonni, közleménye szerint magán és állami forrásból egyaránt. A svéd kormány a héten már elutasította a GM állami támogatásra vonatkozó kérését, amelyet GM úgy terjesztett elő, hogy vagy megkapják a támogatást, vagy a Saab csődbe megy.

A svéd ipari miniszter kijelentette, hogy a svéd kormány nem veszi meg, nem államosítja a Saabot, sőt, semmiféle segítséget sem akar adni, mivelhogy - mint mondta - a Saab jövőjéért a GM felelős, és nem a svéd kormány. „Felelőtlenség a GM részéről, hogy magára a hagyja a Saabot, és megpróbálja a svéd adófizetőkre hárítani a felelősséget” - mondta a miniszter.

A tervek szerint a négyezer Saab-dolgozó folytatja a gyártást egy csődgondnok irányítása alatt.

A Saab évek óta veszteséges. Tavaly decemberben a GM már jelezte, hogy esetleg megválna svéd leányvállalatától. Sajtóhírek szerint az érdeklődők között volt a német BMW, a francia Renault, a dél-koreai Hyundai-Kia csopor és az indiai Tata Motors, de azóta sincs hír, hogy bármilyen vásárlási szándék komolyabbra fordult volna. A Saabnak Ausztriában is van üzeme, ott készül a Saab-kocsiknak körülbelül a negyede.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!