3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megvásárolta a Kraft Foods fagyasztott pizza üzletágát a Nestlé, jelentették be kedden. A svájci élelmiszeripari óriás ezzel együtt lemondott a Cadbury megszerzéséről – utóbbi a mostani üzletből származó bevételnek köszönhetően a Kraft Foods kezébe kerülhet.

A pizzára is ráhajtanak (Fotó: DPA)

Hatalmas összegért, mintegy 3,7 milliárd dollárért (mai árfolyamon csaknem 700 milliárd forintért) megvette a Kraft Foods fagyasztott pizza üzletágát a Nestlé, jelentette be a svájci élelmiszeripari vállalat kedden. Ennek részeként a Nestléhez kerültek az amerikai cég az Egyesült Államokban és Kanadában futó pizza márkái, így a DiGiorno, a Tombstone, a California Pizza Kitchen és a Jack's und Delissio.

Piacvezető lesz a Nestlé

Az üzlet révén a Nestlé forgalma hárommilliárd frankra nő majd a fagyasztott pizzák üzletágban, amivel – saját bevallása szerint – világviszonylatban is piacvezetővé válik. A Kraft Foods 2,1 milliárd dollárra becsült forgalommal vezette ezt a szegmenst, az Egyesült Államok pedig a világ legnagyobb piacának számít – évente 37 milliárd dollár bevétel folyik be az ottan teljes pizza piacon.         

Ezzel egyidejűleg a Nestlé gyakorlatilag kiszállt a Cadbury megszerzéséért folytatott versenyből - a brit édesség- és üdítőipari vállalatra most a Kraft Foods pályázik nagy eséllyel. Az amerikai cég a Nestlétől befolyó összeg egy részét "hozzácsaphatja" február másodikáig élő ajánlatához - legutóbbi hírek szerint egyébként mintegy 10 milliárd fontot adna az amerikai cégért.            

A Nestlé 2009 első kilenc hónapjában 79,5 milliárd svájci frank bevételt ért el, miközben a volumen egy százalékkal növekedett. A cég október végi közleménye szerint éves várakozásai változatlanok, a mennyiség alapú árbevétel, valamint az osztalék és adófizetés előtti eredmény (EBIT) növekedését prognosztizálta.

A Bocitól a Sport csokiig

A cég hazai leányvállalata, az 1991-ben alapított Nestlé Hungária Kft. 2006-ban 77,6, 2007-ben 84, 2008-ban pedig 86 milliárd forintos forgalmat produkált, miközben üzemi eredménye a 2006-os 3,7 milliárd forintról 2008-ra 2,6 milliárd forintra csökkent. A cég márkái közé tartozik például a Nescafé, a Nestea, a Maggi, a Szerencsi, a KitKat, a Boci és a Balaton.

Az amerikai Kraft Foods is jelen van a magyar piacon a Kraft Foods Hungária Kft. és a szintén a tulajdonában lévő Győri Keksz Kft. révén - a Kraft Foods Hungária 17 milliárd, a Győri Keksz 13 milliárd forint forgalmat ért el 2007-ben. A Kraft Foods márkái között megtalálható többek között a Győri Édes, a Keksz, a Sport csoki, a Piros Mogyorós és a Jacobs.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!