3p

A Közgáz Fogyasztói Bizalom Index 2001 márciusában az előző negyedévhez képest 1,4 százalékponttal, 156,2 százalékra esett vissza.

A Közgáz Fogyasztói Bizalom Index 2001 márciusában az előző negyedévhez képest 1,4 százalékponttal, 156,2 százalékra esett vissza - tájékoztatta a Budapesti Közgazdasági Egyetem Marketing Tanszéke az MTI-t.
Tavaly márciusban az index értéke 157,9 százalék volt.
Az elemzés szerint az ország gazdaságával kapcsolatos a pénzügyi jövőt illető várakozások jelentős mértékben romlottak. Míg a hosszú távú kilátásokkal kapcsolatban valamivel optimistábbak voltak a megkérdezettek.
A Fogyasztói Várakozások Indexe, amely a lakosság saját anyagi helyzetével, illetve az ország gazdasági helyzetével kapcsolatos várakozásokat jelzi, az idén márciusban nem változott 2000 decemberéhez képest, 179,4 százalék volt, szemben a tavaly márciusi 191,3 százalékkal.
A megkérdezettek 17 százaléka gondolkodik optimistán saját háztartása anyagi helyzetéről, ami megegyezik az elmúlt negyedévi adatokkal. Az anyagi körülmények romlását várók aránya azonban lecsökkent 36 százalékra, 2000 decemberében ez 46 százalék volt, így az anyagi helyzet stabilitásában bízók aránya 5 százalékponttal, 42 százalékra nőtt.
Ugyanakkor romlott az ország közeljövőbeli pénzügyi helyzetének megítélése. A lakosság mintegy fele, 47 százaléka úgy véli, hogy az ország várhatóan rossz helyzetben lesz, ez az érték öt százalékponttal magasabb, mint decemberben volt. Csökkent az optimisták száma is, 25 százalékról 23 százalékra, a bizonytalan válaszadók aránya 28 százalék volt.
Ezzel szemben pozitív változások tapasztalhatók az ország öt éves gazdasági jövőjének megítélését illetően. A megkérdezettek közül 4 százalékponttal, 49 százalékra emelkedett az optimisták aránya, míg a borúlátók száma nem változott az elmúlt negyedév óta, továbbra is 18 százalék.
Az idén márciusban a Vásárlási Hajlandóság Indexe 130,6 százalék volt, amely 1,4 százalékos javulás 2000 decemberéhez képest. Az index két összetevőből áll: a háztartások jelenlegi anyagi helyzetét és a tartós fogyasztási cikkek vásárlásával kapcsolatos lakossági véleményeket ötvözi.
Egy évvel korábban az index értéke 120,8 százalék volt.
A tartós fogyasztási cikkek vásárlásával kapcsolatos vélemények összességében kedvezően változtak.
Tavaly december óta hat százalékponttal növekedett a nagyobb háztartási cikkek vásárlását javaslók aránya, amely így 51 százalékra nőtt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!