Az elemzők 82,3 millió eurós várakozását azonban messze meghaladta az eredmény. A Magyarországon is gyártó Philips forgalma a tavalyi első negyedévihez képest 11,9 százalékkal 5,677 milliárd euróra nőtt a cég hétfőn megjelent időközi beszámolója szerint, de ez is kevesebb volt a tavalyi utolsó negyedévi 7,263 milliárdnál. Az elemzők csak 5,3 milliárdos értékesítést vártak az első negyedévről.
A tavalyi utolsó negyedhez képest a visszaesést szezonális okok magyarázzák, az év egészére nézve viszont igen bizakodók a Philipsnél, miután az egy évvel korábbihoz képest 18 százalékos forgalomnövekedést tapasztalni a fényforrások piacán, és 20 százalékkal szaporodtak a gyógyászati berendezések részlegének adott megrendelések. A Philipsnél a felzárkózó piacok vezetnek, 22 százalékos forgalomnövekedéssel az egy évvel korábbihoz képest. A Philips bízik az ázsiai import növekedésében, amit nemrég visszaigazolt az ével óta első kínai havi kereskedelmi deficit.
Tavaly a Philips adózott eredménye 424 millió euró volt a 2008-as, 92 millió eurós veszteség helyett. A forgalma 11 százalékkal 23,2 milliárd euróra csökkent. A székesfehérvári gyárának hatékonysága 30 százalékkal emelkedett tavaly február óta, amikor a Philips új termékek gyártását és végszerelését hozta Székesfehérvárra, egyik legfontosabb, szórakoztató elektronikai termékeket összeszerelő európai központjába. A Philips a világ egyik első számú fényforrásgyártója, az egyik a három legnagyobb gyógyászati berendezésgyártó közül és Európa legjelentősebb fogyasztási elektronikai gyártója.
MTI/Menedzsment Fórum