2p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jen erős árfolyama jelentős mértékben megterhelte a japán Toyota Motor eredményét a harmadik pénzügyi negyedévben, ami így alacsonyabb lett az előző évinél.

A világ legnagyobb autógyártója a márciusban záruló pénzügyi évében viszont a korábban jelzettnél jobb eredményre és magasabb értékesítési árbevételre számít a fejlődő piacokon növekvő eladásainak és költségcsökkentéseinek köszönhetően.

Az október-decemberi harmadik pénzügyi negyedévben a Toyota adózott eredménye 38,9 százalékkal esett vissza az előző évihez képest, 93,6 milliárd jenre (837,5 millió euró), de jobb lett az elemzői várakozásoknál. Az beszámolási időszakban az értékesítési árbevétel 4,7 billió jen (4,7 ezer milliárd jen) lett, kevesebb az előző évi 5,3 billiónál a belföldi eladások csökkenése és a jen árfolyamának emelkedése miatt.

A Toyota 7,48 millió autó eladására számít az idén, 70 ezerrel többre a novemberi prognózisnál.

A folyó pénzügyi év első kilenc hónapjában a Toyota 382,7 milliárd jen adózott eredményt ért el az előző pénzügyi év azonos időszakának 97,2 milliárdos nyeresége után. Értékesítési árbevétele az első kilenc hónapban 5 százalékkal nőtt az előző évihez képest 14,35 billió jenre.

A visszahívási akciók költségei ellenére az első kilenc hónapban az üzleti eredmény 442,1 milliárd jenre emelkedett az előző évi 52,2 milliárdról. A legnagyobb eladási sikereket az ázsiai, a közép- és dél-amerikai, valamint az afrikai fejlődő piacokon érte el a Toyota. A fejlődő régiók időközben a Toyota egyik legnagyobb bevételi forrásaivá nőtték ki magukat.

Belföldi piacán, Japánban az üzleti eredmény negatív lett az első kilenc hónapban, bár az előző évinél 49,3 milliárd jennel kisebb, 174,4 milliárd jen volt veszteség. Észak-Amerikában az üzleti eredmény 144,5 milliárd jennel 251,1 milliárd jenre emelkedett.

Európában is javított helyzetén a Toyota, üzleti vesztesége 33,3 milliárd jennel 6,7 milliárd jenre mérséklődött. Ázsiában viszont üzleti eredményét 100,2 milliárd jennel 232,8 milliárd jenre növelte az első kilenc hónapban.

A fejlődő piacokon elért váratlanul magas eladási számok alapján a Toyota megalapozottnak találta éves eredmény- és értékesítési tervének megemelését. A Toyota a teljes pénzügyi évre 490 milliárd jenes adózott eredményt jelez előre 19,2 billió jen értékesítési árbevétel mellett. Korábbi előrejelzésében 350 milliárd jen nyereséget várt 19 billió jen forgalom után.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!