Benjamin Schacter, a Macquarie Securities elemzője szerint a Yahoo külföldi befektetési több mint kétszer annyira értékesek, mint a Yahoo többi üzletága. Ha különválasztanák a kettőt, a külföldi részek értéke részvényenként 29 dollár körül alakulna, míg a többi része csak részvényenként 11-12 dollárt érne.
Ez nem jó hír a Yahoo számára, de negyedéves adatai alapján nem meglepő. 2014 első negyedévében a Yahoo nyeresége 312 millió dollár volt, szemben a 2013-as első negyedévi 390 millió dollárral. A bevétel közben 1 százalékkal csökkent és visszaesett 1,13 milliárd dollárra.
A Yahoonak problémát jelentenek az internetes reklámbevételek. Bár a szöveges és animált hirdetésekből származó bevétele 2 százalékkal nőtt, a cég mégis lemaradásban van versenytársaihoz képest.
A hirdetők nagyobb része inkább a Google-t vagy a Facebookot választja, a teljes globális internetes hirdetéspiacon a Yahoo részesedése 2014-ben 2,5 százalékra csökkenhet a 2012-es 3,4 százaléktól, miközben a Google részesedése 33 százalékra, a Facebooké 8 százalékra nő.
A negyedéves jelentés kiadása után a viszonylag gyenge saját adatok ellenére a Yahoo részvényárfolyama a tőzsdén kívüli kereskedésben 6,84 százalékkal erősödött. Ennek oka, hogy a már említett Alibaba csoportban a Yahoo 24 százalékos részesedéssel rendelkezik, a jól teljesítő kínai vállalat pedig idén tőzsdére mehet New York-ban. Ez jelentős vagyongyarapodást jelentene a Yahoonak, és a befektetők már ezt az eshetőséget árazzák be.
MTI