2p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Tavaly reálértéken kismértékben, 0,6 százalékkal csökkentek az újautó-árak az EU-ban, egyúttal közeledtek egymáshoz az egyes nemzeti piacok árai, de szervizköltségek és alkatrészárak emelkedtek - közölte pénteken az EU Bizottság.

Az árak tavalyi kismértékű csökkenése a Bizottság szerint az értékesítési akciókra vezethető vissza, amelyekkel számos ország a recessziós hatást kívánta enyhíteni. "Örömteli fejleménynek tartom, hogy az európai fogyasztók változatlanul profitálhatnak az autópiaci versenyből, ugyanakkor elgondolkodtató az a tény, hogy a gazdasági válság idején a karbantartási költségek és az alkatrész árak tovább emelkedtek" - mondta Joaquin Almunia, a Bizottság alelnöke, versenyjogi biztos.

A személygépkocsik uniós árindexe (ami tartalmazza a vásárlók által kifizetett listaárat, az árengedményeket, az áfát és a regisztrációs díjat) 1,1 százalékkal emelkedett, miközben a kiskereskedelmi árak 1,7 százalékkal nőttek, tehát a személygépkocsi árak reálértéken 0,6 százalékkal csökkentek.



Tavaly a 27 uniós tagállam közül 24-ben csökkentek az autóárak reálértéken. Hollandiában az ár nem változott, Nagy-Britanniában 7,7 százalékkal, Svédországban 2,7 százalékkal emelkedett.

A reál árak Szlovéniában 13,4 százalékkal, Litvániában 11,1 százalékkal, Szlovákiában 11,0 százalékkal, Romániában 10,1 százalékkal, Csehországban 9,4 százalékkal, Máltán 9,2 százalékkal, Bulgáriában 9,1 százalékkal csökkentek.

Magyarországon az autók reál ára az európai átlagnak megfelelő értékben, 0,6 százalékkal csökkent 2009-ben. (A nominális autóárak 5,6 százalékkal emelkedtek 6,2 százalékos infláció mellett.)

Spanyolországban az autók reál ára 4,7 százalékkal, Ausztriában 2,4 százalékkal, Olaszországban 1,1 százalékkal, Németországban 1,0 százalékkal, Franciaországban 0,6 százalékkal csökkent. Az autók listaára közötti országonkénti átlagos különbség 9,8 százalékról 8,5 százalékra csökkent 2009-ben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!