2p

A General Motors, a DaimlerChrysler és a Ford tavaly behozott valamennyit a japán autógyárakkal szembeni termelékenységi lemaradásból Észak-Amerikában.

Noha a korábbi lemaradását némileg csökkentette a három amerikai autógyártó óriás, a termelékenységi ranglistát azonban változatlanul a Toyota, a Nissan és a Honda észak-amerikai üzemei vezetik - írja a Harbour Consulting autóipari tanácsadó vállalat évi rendes tanulmánya.

A Toyota észak-amerikai üzemeiben átlagosan 29,93 óra alatt szerelnek össze egy járművet, a Nissan üzemeiben 29,97, a Honda üzemeiben pedig 31,36 óra alatt. A Nissan esetében becsült adatról van szó, mivel a vállalat nem vett részt a tanulmány készítésében. Ezzel szemben a General Motors üzemeiben 32,36 óra alatt készítenek el egy autót, a DaimlerChrysler üzemeiben ehhez 32,90 órára, a Ford gyáraiban pedig 35,10 órára volt szükség.

A Harbour a három amerikai óriásnál az idei évre tervezett üzembezárásokból kiindulva további termelékenység javulást feltételez. A Toyota és a Honda tavaly autónként több mint 1200 dollárt keresett. A Chrysler ezzel szemben 1072 dollárt, a General Motors 1436 dollárt, a Ford pedig egyenesen 5234 dollárt veszített autónként.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!