Az év első 11 hónapjához képest mintegy negyven százalékkal növekszik decemberben az MLP küldeményforgalma, ami elsősorban a karácsony előtti ajándékozási hullámnak, ezen belül az üzleti ajándékozás felfutásának köszönhető, mondta el keddi sajtótájékoztatóján Budapesten Rácz András.
Hárommilliárd két hónap alatt
Az MPL értékesítési és marketingigazgatója az mfor.hu kérdésére hozzátette: a legforgalmasabb időszaknak november vége, december eleje számít. A társaság ebben a két hónapban realizálja éves forgalmának mintegy harminc százalékát, azaz - a tavalyi nyolcmilliárd után idén kilencmilliárd forintos árbevételi tervet figyelembe véve - mintegy hárommilliárd forintos bevételre tesz majd szert ebben az időszakban. A legforgalmasabb napokon egyébként akár a hetvenezret is elérheti a cég által kézbesített küldemények száma.
A megnövekedett igények miatt ez idő alatt az üzletág egyetlen dolgozója sem mehet szabadságra, sőt - szükség esetén - alvállalkozókat is bevonnak az üzemeltetésbe.
Új autók érkeztek
A növekvő forgalom kezelését segíti az a 65 darab új, öttonnás, 146 lóerős Iveco Daily áruszállító gépkocsi, amelyekkel a napokban bővült a cég több mint háromezer járműből álló gépparkja. Rácz András a beszerzés pontos értékét nem közölte, annyit azonban elárult: ezzel és a gépi feldolgozás mintegy 430 millió forintos megújításával együtt az MPL idén milliárdos nagyságrendű fejlesztést hajtott végre.
Ami a jövőt illeti, a marketingigazgató szerint hamarosan elindul a tisztulás a CEP-piacon, azaz mindössze négy-öt nagy szereplő maradhat életben. A belföldi CEP-piac túlnyomó részét, több mint 88 százalékát jelenleg hét szolgáltató uralja, a maradék alig több mint tíz százalékon pedig több tucat vállalat osztozik.
Az üzleti szegmensre koncentrálnak
Rácz András hozzátette: a CEP-piacon belül leginkább a külföldi forgalom emelkedik, többek között Románia 2007 eleji uniós csatlakozásának köszönhetően. Belföldön a lakossági piac stagnál, s a jövőben is inkább az üzleti területen lehet bővülésre számítani. (Utóbbi szegmens jelenleg a társaság éves bevételének mintegy negyedét adja.) Az MPL összességében 10-12 százalékos növekedést remél az elkövetkező egy évben.
A CEP-szegmensben tapasztalható verseny egyébként a társaságot is szolgáltatásainak fejlesztésére késztette. Így ebben a hónapban - egyelőre tesztjelleggel – elindult a "Mosolyprogram" elnevezésű képzés, amely során a budapesti csomagkézbesítőket és az EMS-futárokat próbálják ránevelni arra, hogy barátságosan bánjanak az ügyfelekkel.
Emellett bevezették a csomagok proaktív utánkövetését: az erre kifejlesztett informatikai rendszer segítségével azonnal észlelik, ha egy küldemény valahol elakad. Az MPL egyébként jövőre mintegy kétszáz-háromszáz millió forintot szán termékfejlesztésre.
A marketingigazgató kiemelte: ahogy terjed az internet a háztartásokban, úgy bővül az online csomagrendelés volumene, azaz összességében az e-kereskedelem szerepe is nőni fog a csomagküldő kiskereskedelemben. A trendet jelzi, hogy az e-kereskedelem keretein belül bonyolított forgalom az utóbbi időben évente megduplázódott.
W. B.
Menedzsment Fórum