2017. január 2. 11:26

A 2016/17-es ünnepi időszakban is folytatódott a korábbi trend: a Vodafone ügyfelei sokkal több adatot forgalmaztak belföldön és roaming környezetben is, mint bármikor korábban, valamint többször és hosszabban kívántak kellemes ünnepeket vagy boldog új évet élőszóban telefonon, miközben a korábbi évekhez képest kevesebb üdvözletet küldtek SMS-ben. Ugyanezt tapasztalták a Telenornál is.

Az ünnepi napokban - december 24-25-26-án, illetve december 31-én és január 1-jén – a Vodafone ügyfelei több mint 18,4 millió hívást indítottak, így a hívások száma az egy évvel korábbi ünnepi időszakhoz képest 4 százalékkal bővült, a hívások pedig összességében bő 7 százalékkal lettek hosszabbak. A felhasználók az érintett 5 nap alatt közel 12,7 millió SMS-t küldtek el, ami azt jelenti, hogy a szöveges üzenetek száma közel 7 százalékkal mérséklődött egy év alatt. Az MMS-ek száma közel 40 százalékkal nőtt, de így is csak alig 214 ezer képes üzenetet küldtek a Vodafone ügyfelei az 5 nap alatt.

Az adatok tanúsága szerint karácsonykor és szilveszterkor is egyre többen használták a különböző internetes felületeket a jókívánságok tolmácsolására. Az adatforgalom az elmúlt évben mérthez képest közel 70 százalékkal, a 2014/15-ös ünnepi időszakhoz képest pedig 125 százalékkal nőtt – a 2012/13-as év-fordulóhoz képest közel az ötszörösére nőtt.

A roaming korlátok lebontásának köszönhetően külföldön is egyre többen és egyre többet használták a mobilinternetes szolgáltatásokat, így az ünnepi napokban Vodafone ügyfelei kétszer annyi adatot forgalmaztak, mint egy évvel korábban, és közel 8-szor annyit, mint 2014/15 fordulóján. 
 
Hasonlóan kiugró adatforgalomról számolt be a Telenor is, Az elmúlt évhez képest több mint 50 százalékkal nőtt mind a neten gratulálók száma, mind az általuk felhasznált adatmennyiség ezen a napon. Míg tavaly 81 terabájt adatforgalmat mért a Telenor december 31-én, addig 2016-ban ez az adat már meghaladta a 124 terabájtot. Ügyfeleink egyre magabiztosabban használják a mobilinternetet, illetve a különböző közösségi média lehetőségeket, amit a Telenor nem reprezentatív online felmérésének eredménye is alátámaszt.

Az év utolsó napján több mint 12 millió telefonhívást kezdeményeztek ügyfeleink, 40%-kal többet, mint egy átlagos szombaton. Az elmúlt évekhez hasonlóan 2016-ban is tovább csökkent az elküldött SMS-ek mennyisége, de így is kis híján 5 millió SMS-ben gratuláltak ügyfeleink a szeretteiknek. 
 
mfor.hu