Mint kifejtette, a krízis ellenére a 25 tervezett balatoni projektjük egyikéről sem kívánnak lemondani, ezért a beruházások kezdésétől függetlenül folyamatosak az előkészületek, vagyis a tervezés, az engedélyek beszerzése és az új rendezési tervek előkészítése.
Az SCD számításai szerint az idén akár már 4-5 jogerős építési engedéllyel is rendelkezhetnek, és tavasszal dől el, hogy a bankok részéről változik-e az ingatlanfejlesztőket sújtó általános finanszírozási stop, továbbá a piaci körülmények lehetővé teszik-e a bármelyik beruházás elindítását.
Elkán Péter példaként említette, hogy a siófoki Aranyparton tervezett kempingfejlesztés első üteme már tavaly október óta jogerős építési engedéllyel rendelkezik, de a mostani projektfinanszírozási feltételek mellett nincs realitása a beruházás elindításának.
Az SCD számára az is fontos, hogy az építkezés ne nyáron folyjon, hiszen az Aranypart kemping bonyolítja a legnagyobb forgalmat a szezonban. Ezért ha kedvező fordulat állna be a finanszírozási feltételekben, akkor sem indulhatna már el szeptembernél hamarabb ez a beruházás - tette hozzá az igazgató.
Az MTI kérdésére, hogy a sármelléki repülőtér iránt mutat-e érdeklődést az SCD, Elkán Péter azt válaszolta: tárgyaltak a repülőtér tulajdonosával, de ez nem vezetett eredményre. Hangsúlyozta, a balatoni turizmus szempontjából stratégiai fontosságúnak tartják a Fly Balaton újbóli beindítását.