Burány Sándor kifejtette: a koncepció elfogadása esetén a tranzitútvonalakon kívül a teherautóknak csak célforgalommal lehet behajtani Budapest belső városrészeire, s a behajtásért az eddiginél többet kell majd fizetni.
A szocialista politikus szerint a jövőben megéri majd a vállalkozásoknak korszerű járműveket használniuk, illetve a város határain belül kisteherautókkal szállítmányozniuk. Burány Sándor hozzátette: az eredeti koncepciót többek közt a környezetvédelmi szervezetek javaslata alapján módosították, eszerint a környezetbarát gépjárművekkel dolgozó cégeknek kevesebbet kell majd fizetniük.
A szocialisták budapesti elnöke biztos benne, hogy a közgyűlés a tervezetet elfogadja majd, mivel az egyeztetések során azt kizárólag a fuvarozók érdekvédelmi szervezetei vitatták, akik lassabb átmenetet javasoltak.
A fővárosi MSZP vezetése szeptember végén ismertette a budapesti tehergépjármű-forgalom radikális csökkentését célzó javaslatait, melyek szerint három zónát alakítanának ki a fővárosban. Ezekbe különböző feltételekkel, például időbeli korlátozással, illetve díjfizetés mellett hajthatnának be a tehergépjárművek.