A nemzetközi DHL csoport nemrég nyilvánosságra hozott 2010. első negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a légi és tengeri szállítmányozással foglalkozó divízió - DHL Global Forwarding - az év első három hónapjában volumenben és értékben számolva egyaránt jelentős forgalomnövekedést ért el. A divízió nemzetközileg 2,7 milliárd euróról 3,1 milliárd euróra növelte első negyedéves árbevételét, ami - az egy évvel korábbi helyzethez képest - 13,5 százalékos növekedésnek felel meg. A negyedéves EBITDA - ugyanebben az időszakban - 8 százalékkal nőtt, 50 millióról 54 millió euróra. A cég tájékoztatása szerint a növekedés mögött a recesszió lassú elmúlása, új ügyfelek megjelenése húzódik meg.
Pál Attila, a DHL Global Forwarding magyarországi kereskedelmi igazgatója a közleményben hangsúlyozza: arra koncentrálnak, hogy segítsék ügyfeleiket az optimális megoldás megtalálásában. A hajós- és légitársaságokkal kialakított stratégiai kapcsolataik révén napi szinten biztosítják a szükséges kapacitásokat, valamint alternatív útvonalakat, megoldásokat dolgoznak ki. Például direkt import tengeri gyűjtőkonténereket alakítanak ki, és adott ázsiai kikötőkből kizárólag a magyar DHL áruit tartalmazó szállítóeszközeit Budapesten nyitják ki először.
A DHL Global Forwarding a világ 220 országában nyújt légi és tengeri szállítmányozási szolgáltatást és ehhez kapcsolódó teljes körű ügyintézést. Képviseletét Magyarországon a DHL Globál Szállítmányozási Kft. látja el.
MTI/Menedzsment Fórum