2p

Az elmúlt évben minden korábbinál kevesebb, mindössze 77 Lada – jórészt Niva – kelt el Magyarországon, mondta el a Világgazdaságnak Horányi Ervin, a HungaroLada Kft. vezetője. A kocka Ladát és a Samarát még mindig keresik, de azokat nem gyártják az unióban elvárt Euro 4-es motorral.

A Niva a regisztrációs adó miatt már 3,18 millió forintba kerül, a tavaly piacra lépett 2,5 millióba kerülő Kalina is talán az ára miatt nem fogyott. Pedig ettől sokat várt az importőr. A jóval tágasabb Dacia Logan 1,4 literes alapváltozatát azonban már kétmillióért el lehet vinni, a nagy kombi, az MPV pedig azonos motorral közel 2,1 millió forint.

A Lada nemcsak Európában, hanem már Magyarországon is kiment a köztudatból, pedig másfél évtizede évi 4–5 ezer között volt a magyar piacon forgalomba állók száma. Az európai gépjármű-értékesítési listán már nem is jegyzik az orosz márkát, 2006-ban a uniós országokban elkelt 15,819 millió személykocsiból csak 7600 volt Lada.

Az AvtoVAZ által üresen hagyott piaci résbe viszont be tudott nyomulni a Renault/Dacia Logan. Ez utóbbi olyannyira sikeres, hogy a The Wall Street Journal ezt az alcímet adta a Daciáról írott nagy cikknek: Profitcenterré vált a régi romániai gyár. Friss nyereségadatok még nincsenek ugyan, de 2006-ban 100 millió euró volt a cég nettó profitja, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!