A Niva a regisztrációs adó miatt már 3,18 millió forintba kerül, a tavaly piacra lépett 2,5 millióba kerülő Kalina is talán az ára miatt nem fogyott. Pedig ettől sokat várt az importőr. A jóval tágasabb Dacia Logan 1,4 literes alapváltozatát azonban már kétmillióért el lehet vinni, a nagy kombi, az MPV pedig azonos motorral közel 2,1 millió forint.
A Lada nemcsak Európában, hanem már Magyarországon is kiment a köztudatból, pedig másfél évtizede évi 4–5 ezer között volt a magyar piacon forgalomba állók száma. Az európai gépjármű-értékesítési listán már nem is jegyzik az orosz márkát, 2006-ban a uniós országokban elkelt 15,819 millió személykocsiból csak 7600 volt Lada.
Az AvtoVAZ által üresen hagyott piaci résbe viszont be tudott nyomulni a Renault/Dacia Logan. Ez utóbbi olyannyira sikeres, hogy a The Wall Street Journal ezt az alcímet adta a Daciáról írott nagy cikknek: Profitcenterré vált a régi romániai gyár. Friss nyereségadatok még nincsenek ugyan, de 2006-ban 100 millió euró volt a cég nettó profitja, írja a Világgazdaság.