4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan a magyar labdarúgó válogatott mérkőzései többnyire érdekli az embereket, ám a focisták sorozatos kudarcai miatt több mérkőzésnél is megfigyelhető volt, hogy csak egy eltántoríthatatlan réteg ült a tévék elé. Az előzetesen látványosnak biztosan nem ígérkező magyar-finn mérkőzés az átlagosnál viszont jobb közönségarányt hozott.

A kereskedelmi tévék továbbra is a sajátgyártású műsoraikkal próbálják minél nagyobb arányban magukhoz csábítani a készülékek előtt ülőket. A nézettséget tekintve mindenképpen a sikeres műsorok között szerepelt a múlt héten véget ért Celeb vagyok, ments ki innen. Olyannyira, hogy az egy héttel korábbi statisztikák után a 46. hét számait böngészve is a legnépszerűbb műsor lett.

Az összefoglalóinkat rendszeresen olvasók számára ez talán nem meglepő, viszont némi megütközést kelthetne, ha figyelembe vesszük, hogy mind a két kereskedelmi csatorna látványos, nagy költségvetésű tehetségkutatóval száll(t) versenybe a hétvégi estéken. Az X-Faktor- ahogy azt az elmúlt néhány hétben is megírtuk – a korábbi számaitól jócskán elmarad. Szombaton már az utóbbi időben etalonnak számító 30 százalék körüli közönségarányt sem sikerült hozni, hiszen szombaton csak a készülékek előtt ülők negyede nézte a tehetségkutatót. Különösen éles a kontraszt, ha azt tekintjük, hogy a mostani évad harmadik válogatóját 2 milliónál többen nézték (a teljes lakosságot tekintve), míg ezúttal az 1,3 milliós szintet sem sikerült hozni. Mindezt úgy, hogy ezúttal a Játék határok nélkül sem volt különösen erős, ugyanis a korábbi 15 százalék körüli közönségaránya 10 százalékra csúszott vissza a kereskedelmi célcsoportban.

Más kérdés, hogy a Rising Star sem brillírozott, nagyjából a múlt heti szintet hozta ismét. Ez azt jelenti, hogy a tévét nézők valamivel több, mint ötöde ül le a TV2 tehetségkutatója el. Az ősz elején vetített Sztárban sztár ezzel szemben 30 százalék feletti közönségaránnyal futott. A gyengébb számokban szerepe lehet annak is, hogy az RTL II csatornán vasárnap elindult a Való Világ 7. szériája, mely 7,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éves célcsoporton. (Az előző, szintén az RTL II-n adott széria ennél jobb, 10 százalék feletti számokat ért el az első adásokkal.)


A hét krónikájához tartozik, hogy lassú agónia helyett a TV2 egyik legrégebbi műsora megszűnik. A múlt héten ugyanis bejelentették, hogy az 1997-es indulás óta képernyőn lévő Napló november 29-én búcsúzik el a nézőktől. A műsor sorsa gyakorlatilag a nyár végén megpecsételődött, akkor ugyanis a korábban megszokott vasárnap esti időpontról áttették szombat délutánra, egy alacsony nézettségű sávba. Mindez pedig a csatorna számára sem volt jó, és a stáb sem volt elégedett a döntéssel. A TV2 közleménye szerint a megszűnés mögött az áll, hogy ezek mellett a feltételek mellett a stáb nem szerette volna folytatni a munkát.

Visszatérve a cím témájához, a válogatott péntek esti mérkőzéséhez viszonylag élénk érdeklődés mutatkozott iránta. A szövetségi kapitány, Dárdai Pál előzetesen hangsúlyozta ugyan, hogy senki se számítson látványos meccsre, ami beigazolódott. Egy meglehetősen unalmas meccsen nyert a válogatott, és az M1 is, hiszen a tévék előtt ülők ötöde nézte a találkozót.

A mögöttünk hagyott 46. hét krónikájához hozzátartozik az is, hogy főműsoridőben (19:00 – 22:00), a kereskedelmi célcsoport (18-49 éves) körében a nézők minden este az RTL Klubot választották a legtöbben. Az elmúlt időszakkal szemben ezúttal vasárnap sem tudott élre törni a TV2. Azt pedig nem akarjuk unalomig ismételgetni, hogy hétköznap estéken a TV2 az utóbbi időben reménytelenül küzdött az RTL Klubbal. Októberben a korábban potenciális kihívónak számító (ám óriási mélyrepülést elkönyvelő) Édes élet is véget ért, így a két csatorna közötti verseny teljesen egyoldalú lett. Érdekes lesz persze, hogy RTL II-n a napokban újrainduló Való Világ saját anyacsatornájától veszi el a nézőket vagy a TV2-től. A valóságshow indulásakor a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19-23 óra között az RTL Klub 22,9, míg a TV2 12,8 százalékos közönségarányt ért el. A szélesebb merítésnek tekinthető 19-59-es korosztályon (18-23 óra között) ennél valamivel szorosabb volt a két nagy csatorna küzdelme, itt 22,3 kontra 14,9 százalékos arányt láthattunk.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!