A kereskedelmi tévék továbbra is a sajátgyártású műsoraikkal próbálják minél nagyobb arányban magukhoz csábítani a készülékek előtt ülőket. A nézettséget tekintve mindenképpen a sikeres műsorok között szerepelt a múlt héten véget ért Celeb vagyok, ments ki innen. Olyannyira, hogy az egy héttel korábbi statisztikák után a 46. hét számait böngészve is a legnépszerűbb műsor lett.
Az összefoglalóinkat rendszeresen olvasók számára ez talán nem meglepő, viszont némi megütközést kelthetne, ha figyelembe vesszük, hogy mind a két kereskedelmi csatorna látványos, nagy költségvetésű tehetségkutatóval száll(t) versenybe a hétvégi estéken. Az X-Faktor- ahogy azt az elmúlt néhány hétben is megírtuk – a korábbi számaitól jócskán elmarad. Szombaton már az utóbbi időben etalonnak számító 30 százalék körüli közönségarányt sem sikerült hozni, hiszen szombaton csak a készülékek előtt ülők negyede nézte a tehetségkutatót. Különösen éles a kontraszt, ha azt tekintjük, hogy a mostani évad harmadik válogatóját 2 milliónál többen nézték (a teljes lakosságot tekintve), míg ezúttal az 1,3 milliós szintet sem sikerült hozni. Mindezt úgy, hogy ezúttal a Játék határok nélkül sem volt különösen erős, ugyanis a korábbi 15 százalék körüli közönségaránya 10 százalékra csúszott vissza a kereskedelmi célcsoportban.
Más kérdés, hogy a Rising Star sem brillírozott, nagyjából a múlt heti szintet hozta ismét. Ez azt jelenti, hogy a tévét nézők valamivel több, mint ötöde ül le a TV2 tehetségkutatója el. Az ősz elején vetített Sztárban sztár ezzel szemben 30 százalék feletti közönségaránnyal futott. A gyengébb számokban szerepe lehet annak is, hogy az RTL II csatornán vasárnap elindult a Való Világ 7. szériája, mely 7,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éves célcsoporton. (Az előző, szintén az RTL II-n adott széria ennél jobb, 10 százalék feletti számokat ért el az első adásokkal.)
A hét krónikájához tartozik, hogy lassú agónia helyett a TV2 egyik legrégebbi műsora megszűnik. A múlt héten ugyanis bejelentették, hogy az 1997-es indulás óta képernyőn lévő Napló november 29-én búcsúzik el a nézőktől. A műsor sorsa gyakorlatilag a nyár végén megpecsételődött, akkor ugyanis a korábban megszokott vasárnap esti időpontról áttették szombat délutánra, egy alacsony nézettségű sávba. Mindez pedig a csatorna számára sem volt jó, és a stáb sem volt elégedett a döntéssel. A TV2 közleménye szerint a megszűnés mögött az áll, hogy ezek mellett a feltételek mellett a stáb nem szerette volna folytatni a munkát.
Visszatérve a cím témájához, a válogatott péntek esti mérkőzéséhez viszonylag élénk érdeklődés mutatkozott iránta. A szövetségi kapitány, Dárdai Pál előzetesen hangsúlyozta ugyan, hogy senki se számítson látványos meccsre, ami beigazolódott. Egy meglehetősen unalmas meccsen nyert a válogatott, és az M1 is, hiszen a tévék előtt ülők ötöde nézte a találkozót.
A mögöttünk hagyott 46. hét krónikájához hozzátartozik az is, hogy főműsoridőben (19:00 – 22:00), a kereskedelmi célcsoport (18-49 éves) körében a nézők minden este az RTL Klubot választották a legtöbben. Az elmúlt időszakkal szemben ezúttal vasárnap sem tudott élre törni a TV2. Azt pedig nem akarjuk unalomig ismételgetni, hogy hétköznap estéken a TV2 az utóbbi időben reménytelenül küzdött az RTL Klubbal. Októberben a korábban potenciális kihívónak számító (ám óriási mélyrepülést elkönyvelő) Édes élet is véget ért, így a két csatorna közötti verseny teljesen egyoldalú lett. Érdekes lesz persze, hogy RTL II-n a napokban újrainduló Való Világ saját anyacsatornájától veszi el a nézőket vagy a TV2-től. A valóságshow indulásakor a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19-23 óra között az RTL Klub 22,9, míg a TV2 12,8 százalékos közönségarányt ért el. A szélesebb merítésnek tekinthető 19-59-es korosztályon (18-23 óra között) ennél valamivel szorosabb volt a két nagy csatorna küzdelme, itt 22,3 kontra 14,9 százalékos arányt láthattunk.
mfor.hu