A kampány kapcsán a kreatívokat gyártó isztanbuli Young & Rubicam egyik vezetője hangsúlyozta, hogy a Pepsi vagy Coca-Cola elfogyasztásakor "nem egy üdítőt iszunk meg, hanem Amerikát". Mint elmondta a termék piacradobási stratégiájának semmi köze nincs az iraki háborúhoz, bár azt beismerte, hogy Amerika és a török katonák összetűzése az iraki határnál erősítette a terméket. A Chevy Chase főszereplésével futó Cola Turka spotok sugárzását július 5-én kezdték az összes török televíziós csatornán.Amelynek különös aktualitást adott, hog a megelőző napon az amerikai csapatok 11 török katonát tartóztattak le Irakban, s 60 órán át fogva tartották őket. Az eset feldühítette az ország lakóit, és a török fővárosban több USA ellenes tüntetés is lezajlott.
A Cola Turka az Ulker terméke, amely a törökországi forgalmazás mellett 78 országba exportálja áruit. A cég által forgalmazott Cola Turka két New Yorkban forgatott spotja nem mondható Amerika ellenesnek. A kreatívok érdekes módon állítják fejre azt a vélekedést, hogy a kóla amerikai szimbólum. A hirdetésekben new yorkiak láthatóak, amint Cola Turka-t isznak, s ennek következtében hirtelen törökké alakulnak át. Mivel a színész egyik legismertebb filmje a Családi vakáció sorozat, ez inspirálta a kreatívokat, hogy Chase a spotokban olyan családapát alakítson, akit nagyon meglepnek a körülötte történő hihetetlen kulturális változások.
Ahogy a gyártó cég közleményében hangsúlyozza: céljuk Törökország fiatalos, gyorsan növekvő üdítőpiacán 25 százalékos részesedés elérése. A piacot jelenleg a Coke 57 százalékos részesedéssel vezet, őket a Pepsi követi 27 százalékkal. Az új kóla mindenestre már érezteti hatását, hiszen beszámolók szerint a Coke több mint 10 százalékkal csökkentette árait, mióta a Cola Turka megjelent.
De ki a célközönség?
Újabb az amerikai üdítőitalokat helyettesítő kóla tűnt fel. A Cola Turka gyártói ugyanakkor meglehetősen furcsán pozícionálják terméküket. Szemben a korábban feltűnt Mekka-, Zamzam- vagy Qibla Colával nem amerikaellenes reklámot folytatnak, sőt. A termék reklámok főszereplője Chevy Chase, amerikai színész.