2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újabb az amerikai üdítőitalokat helyettesítő kóla tűnt fel. A Cola Turka gyártói ugyanakkor meglehetősen furcsán pozícionálják terméküket. Szemben a korábban feltűnt Mekka-, Zamzam- vagy Qibla Colával nem amerikaellenes reklámot folytatnak, sőt. A termék reklámok főszereplője Chevy Chase, amerikai színész.

A kampány kapcsán a kreatívokat gyártó isztanbuli Young & Rubicam egyik vezetője hangsúlyozta, hogy a Pepsi vagy Coca-Cola elfogyasztásakor "nem egy üdítőt iszunk meg, hanem Amerikát". Mint elmondta a termék piacradobási stratégiájának semmi köze nincs az iraki háborúhoz, bár azt beismerte, hogy Amerika és a török katonák összetűzése az iraki határnál erősítette a terméket. A Chevy Chase főszereplésével futó Cola Turka spotok sugárzását július 5-én kezdték az összes török televíziós csatornán.Amelynek különös aktualitást adott, hog a megelőző napon az amerikai csapatok 11 török katonát tartóztattak le Irakban, s 60 órán át fogva tartották őket. Az eset feldühítette az ország lakóit, és a török fővárosban több USA ellenes tüntetés is lezajlott.

A Cola Turka az Ulker terméke, amely a törökországi forgalmazás mellett 78 országba exportálja áruit. A cég által forgalmazott Cola Turka két New Yorkban forgatott spotja nem mondható Amerika ellenesnek. A kreatívok érdekes módon állítják fejre azt a vélekedést, hogy a kóla amerikai szimbólum. A hirdetésekben new yorkiak láthatóak, amint Cola Turka-t isznak, s ennek következtében hirtelen törökké alakulnak át. Mivel a színész egyik legismertebb filmje a Családi vakáció sorozat, ez inspirálta a kreatívokat, hogy Chase a spotokban olyan családapát alakítson, akit nagyon meglepnek a körülötte történő hihetetlen kulturális változások.

Ahogy a gyártó cég közleményében hangsúlyozza: céljuk Törökország fiatalos, gyorsan növekvő üdítőpiacán 25 százalékos részesedés elérése. A piacot jelenleg a Coke 57 százalékos részesedéssel vezet, őket a Pepsi követi 27 százalékkal. Az új kóla mindenestre már érezteti hatását, hiszen beszámolók szerint a Coke több mint 10 százalékkal csökkentette árait, mióta a Cola Turka megjelent.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!